tenas lalang latlah

Mon May 17 05:04:20 UTC 1999

LaXayEm, Phil (fIl),

On Sun, 16 May 1999, phil cash cash wrote:

> klahowya,
>
> nika ticky kumtux     tenas  wekt kopa  okoke
> I    want  know/learn little more in/on the
>
> tenas  lalang   latlah kahkwa  [a] [e] [i] [o] [u] .
> little language sound  like ....
>
> mitlite okoke mamook kahkwa pashch'in          wawa ?
> is      this  use(d) like   Boston (American) speech ?

(ixt) (1):  qhanchi nsayka munk-c!Em chInUk wawa khapa uk
	"kEmtEks-lakaseht"...when we write Chinook Jargon on the
	computer...
	/a/ kakwa uk bastEn /a/ khapa "pa" (it's like the /a/ in "pa")
	/e/ kakwa uk bastEn /ey/ khapa "they"
	/eh/ kakwa uk bastEn /e/ khapa "pet"
	/i/ kakwa uk bastEn /ee/ khapa "see"
	/I/ kakwa uk bastEn /i/ khapa "pit"
	/o/ kakwa uk bastEn /o/ khapa "so"
	/u/ kakwa uk bastEn /u/ khapa "sue"
	/U/ kakwa uk bastEn /u/ khapa "put"
	/E/ kakwa uk bastEn /uh/ khapa "huh?" pi kakwa uk bastEn /e/ khapa
		"computer"

(makwst) (2):  konsee nesika mamook tzum huloima...when we write
	differently...
	konaway iktah kahkwa Latin lalang tzum pepah...everything is like
	Latin writing...
	howkwutl kumtux kahkwa kloshe wawa okoke lalang spose wake kunsih
	mika kwolan yaka...there's no way to know how you should pronounce
	this language if you've never heard it!

pus nayka wEXt wawa tEnEs Ikta...if I may say one more little thing...
wek-anqEti uk Tony yaka wawa, uk chInUk yaka tEnes-noys dreht kakwa bastEn
yaka tEnEs-noys...recently Tony mentioned that the Chinook Jargon [vowel]
sounds are like the English ones...

pi wik kwanEsEm kakwa shawash noys...and not always like Indian vowels...

kiwa "lu7lu-lalang" ukuk...this is a "contact language", after all!

wik-na?  right?
Dave