Is there somebody around Lake Constance?

ingemarn2000 ingemar at NORDGREN.SE
Sat May 1 14:52:57 UTC 2010

Jag bor 13 mil från Göteborg i Källby vid Vänern. Jag började en gåmng läsa gotiska på en universitetskurs men hade inte möjlighet att delta   p.g.a. problem med resorna. Om du inte bor för långt bort skulle det vara kul att försöka igen. Grammatiken är mitt största problem. Jag har en lärobok och  de vanligaste ordböckerna. De hittillsvarande språkliga diskussionerna på listan får mig att framstå som ren amatör även om jag rent historiskt arkeologiskt har mycket god koll på våra gotiska vänner. Om inte annat skulle det vara kul om du dök upp på vårt symposium i Vara den 12 juni där jag kommer att föreläsa om goterna bl.a. och det blir även ett föredrag om heruler av Troels Brandt m.m. Kolla www.historieforum.se under 'aktuellt'.

Försökte skicka via mailadress på listan men det kom tillbaka som misstänkt spam. Maila till min adress: ingemar at nordgren.se

Ingemar