Monolingual Māori language dictionary launches (fwd)

Sat Aug 30 17:28:52 UTC 2008

MONOLINGUAL MāORI LANGUAGE DICTIONARY LAUNCHES

 FRIDAY, 29 AUGUST 2008, 2:50 PM
PRESS RELEASE: TE TAURA WHIRI I TE REO MAORI

  MEDIA RELEASE

  http://www.scoop.co.nz/stories/CU0808/S00312.htm

  MONOLINGUAL MāORI LANGUAGE DICTIONARY LAUNCHES

  Te Taura Whiri i te Reo Māori, (the Māori Language Commission)
launches _He Pātaka Kupu – te kai a te rangatira_, a monolingual
Māori language dictionary for highly proficient speakers.

  Huhana Rokx, Chief Executive of Te Taura Whiri i te Reo Māori says
“this taonga is a significant point in efforts to continue to foster and
sustain Māori language proficiency”.

  The dictionary is the culmination of seven years work from a team of
dedicated writers.  _He Pātaka Kupu _is 1,200 pages and_ _has 24,000
entries which include synonyms, tribal variants and some of the more recent
developments in Māori language.

  _He Pātaka Kupu _is one of the largest monolingual dictionaries ever to
be published in the Pacific, and is the largest of its size and genre to be
published in New Zealand.  _ _

  “The publication of _He Pātaka Kupu _is a significant landmark in the
history of Māori language.  It is the largest reference book in Māori
and captures the work of Māori language experts to reflect our country’s
indigenous language both from the historical and contemporary worlds,” says
Huhana Rokx.

  _He Pātaka Kupu _is available from all bookstores nationwide.

--

29 O HERE-TURI-KōKā 2008

  PUTANGA PāPāHO

  KA WHAKAMāNUHIA TE PAPAKUPU REO MāORI ANAKE

  I te rā nei whakamānuhia ai e Te Taura Whiri i te Reo Māori a
_He Pātaka kupu – te kai a te rangatira_, te papakupu reo Māori
anake mō ngā tangata tino matatau ki te reo.

  I kī a Huhana Rokx, Kaiwhakahaere Matua o Te Taura Whiri i te Reo
Māori “He tohu tāpua tēnei taonga mō ngā whakapaunga
kaha ki te whakatairanga me te rōnaki matataunga reo Māori”.

  Ko te papakupu te otinga o te mahi a tētahi kāhui tuhituhi
whakaihi, e whitu tau te roa e mahi ana.  E 1,200 ngā whārangi o _He
Pātaka Kupu_, ā, e 24,000 ngā urunga kupu tae noa ki ngā
kupurite, ngā rerekētanga ā-iwi, me ētahi atu whanaketanga
reo Māori nō nā noa nei.

  Ko _He Pātaka Kupu_ tētahi o ngā papakupu reo kotahi nui rawa
atu kua whakaputaina i te Moananui a Kiwa, ā, koinei hoki te papakupu nui
rawa atu o tōnā momo, kua whakaputaina ki Aotearoa.

  He tohu nui rawa atu te tānga o _He Pātaka Kupu_ mō ngā
kōrero onamata ka takoto mō te reo Māori.  Koinei te pukapuka
tohutoro nui rawa atu i te reo Māori me tōna mau i ngā mahi a
ngā mātanga reo Māori i whakaata i te reo taketake o tō
tātou motu mai i te ao onamata me te ao o nāianei” te kī a
Huhana Rokx.

  Ka taea te hoko i te _He Pātaka Kupu_ mai i ngā toa pukapuka huri
noa i te motu.