28.2750, FYI: Editör, Hakem, Danışman ve Temsilci Duyurusu

The LINGUIST List linguist at listserv.linguistlist.org
Mon Jun 19 17:35:53 UTC 2017

LINGUIST List: Vol-28-2750. Mon Jun 19 2017. ISSN: 1069 - 4875.

Subject: 28.2750, FYI: Editör, Hakem, Danışman ve Temsilci Duyurusu

Moderators: linguist at linguistlist.org (Damir Cavar, Malgorzata E. Cavar)
Reviews: reviews at linguistlist.org (Helen Aristar-Dry, Robert Coté,
                                   Michael Czerniakowski)
Homepage: http://linguistlist.org

Please support the LL editors and operation with a donation at:
           http://funddrive.linguistlist.org/donate/

Editor for this issue: Clare Harshey <clare at linguistlist.org>

Date: Mon, 19 Jun 2017 13:35:49
From: Mehdi Zawawi [zalouteacher at gmail.com]
Subject: Editör, Hakem, Danışman ve Temsilci Duyurusu

Arapça bilimsel ve akademik alanda dünyanın en önemli dilleri arasında yer
almaktadır. Bu dilin öğretimi ilahiyat, dilbilim, siyaset, tarih vb. bilim
dallarıyla ilgilenenlerle sınırlı kalmayıp, birçok farklı kesime hitap
etmektedir. Akademi Lisan ve İlmî Araştırmalar Derneği ve Akdemistanbul Dil
Eğitim Kurumları, Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretimi alanında öncü, genel
dilbilim ve özelikle uygulamalı dilbilim alanlarındaki araştırmalarla ilgilen,
iki kardeş kuruluşlardır. Bu iki kurum sivil toplum örgütleri yanı sıra,
ulusal ve uluslararası paydaşlarla işbirliği içinde farklı dil projeleri
yürütmüş ve uygulamışlardır.

Arapça uygulamalı dilbilim alanında daha ciddi ve faydalı araştırmaları teşvik
etmek adına; Akademi Lisan ve İlmî Araştırmalar Derneği Yabancı Dil Olarak
Arapça Öğretiminin sahadaki uygulamasını konu alan, sorunlara deneysel
araştırmalarla çözümler öneren ve bu alandaki boşluğu büyük ölçüde doldurması
düşünülen hakemli bir dergi çıkarmayı planlamıştır. Arapça Uygulamalı Dilbilim
Dergisi, bu alandaki araştırmacılar ve politika belirleyiciler arasında
gerekli iletişimi sağlayan özel bir platform olacaktır. Bu girişiminden,
Arapçanın ikinci dil olarak öğretilmesi ve öğrenilmesi süreçlerini daha iyi
anlamamız hedeflenmektedir. Ayrıca Arapçanın diğer dillerle karşılaştırmalı
analizi, müfredat ve öğretim materyalleri tasarımı, eğitim çıktılarının ölçme
ve değerlendirilmesi, hata analizi, söylem analizi, eğitim psikolojisi, toplum
dilbilimi, bilgisayarlı dil bilim ve Arapçayla ilgili diğer tüm uygulamalı
dilbilim alanlarına katkı sunması beklenmektedir.

Bu açından derginin kurucu heyeti, yayın kurulu ve hakem heyetinin yanı sıra,
derginin farklı ülkelerde temsilcisi olmak isteyenlerin başvurularını kabul
etmektedir. Yayın kurulu ve hakem heyetine başvuranlarda, Arapça uygulamalı
dilbilim alanında güçlü akademik altyapıya sahip olma ve bilimsel araştırma
yöntemlerine hâkim olup bilimsel dergi ve sempozyumlarda hatırı sayılır yayın
kaydı bulunma şartları aranmaktadır. Bunlara ek olarak, bu heyetlerden birine
kabul edileceklerin Arapça yeterlikleri yanı sıra, İngilizce, Fransızca veya
Türkçeyi iyi düzeyde bilme ön şartı bulunmaktadır. Dergi temsilciliklerinde
ise, derginin adını medya veya tanıtım düzeyinde etkin taraflara ulaştıracak;
üniversiteler, eğitim kurumları vb. ile Arapçayı tanıtan, destekleyen ve yayan
ortak projeler teklif edecek, Arapçayla ilgilenen temsilciler aranmaktadır.
Sizlerden, linkteki formu doldurmanız (https://goo.gl/forms/SYAowgwuiQHlPcDD2)
ve aşağıdaki iletişim adresine CV ve kısa özgeçmiş göndermeniz rica olunur.

Mehdi Zouaoui
E-posta: zalouteacher at gmail.com
Telefon: +90 553 325 81 97

Not: Derginin resmi websitesi (www.arapling.org) yakında açılacaktır.

Linguistic Field(s): Applied Linguistics

Subject Language(s): Arabic, Standard (arb)

*****************    LINGUIST List Support    *****************
Please support the LL editors and operation with a donation at:
            http://funddrive.linguistlist.org/donate/

LINGUIST List: Vol-28-2750