29.371, Calls: French; General Linguistics / Year's Work in Modern Language Studies (Jrnl)

The LINGUIST List linguist at listserv.linguistlist.org
Mon Jan 22 17:04:42 UTC 2018

LINGUIST List: Vol-29-371. Mon Jan 22 2018. ISSN: 1069 - 4875.

Subject: 29.371, Calls: French; General Linguistics / Year's Work in Modern Language Studies (Jrnl)

Moderators: linguist at linguistlist.org (Damir Cavar, Malgorzata E. Cavar)
Reviews: reviews at linguistlist.org (Helen Aristar-Dry, Robert Coté,
                                   Michael Czerniakowski)
Homepage: http://linguistlist.org

Please support the LL editors and operation with a donation at:
           http://funddrive.linguistlist.org/donate/

Editor for this issue: Sarah Robinson <srobinson at linguistlist.org>

Date: Mon, 22 Jan 2018 12:04:07
From: Bert Peeters [Bert.Peeters at anu.edu.au]

Full Title: Year's Work in Modern Language Studies

Linguistic Field(s): General Linguistics

Subject Language(s): French (fra)

Call for Inclusion in Bibliographic Survey:

Year's Work in Modern Language Studies - 2017 (à paraitre en 2019)
(Avec mes excuses pour les doublons éventuels)

Améliorez votre visibilité dans le monde anglophone !

Les collègues désireux.ses de voir leurs publications de l'année 2017 relevées
dans la rubrique bibliographique « French Studies : Language and Linguistics »
du Year's Work in Modern Language Studies (Leiden : Brill), dont j'assure la
rédaction annuelle, sont invité.e.s à m'en adresser des PDF ou, le cas
échéant, des exemplaires en service de presse, ou bien à contacter l'éditeur
de leur ouvrage pour qu'il me fasse parvenir un exemplaire ou un PDF.

L'adresse courriel à utiliser pour tout envoi électronique est
<Bert.Peeters at anu.edu.au>
L'adresse à utiliser pour toute correspondance non électronique est la
suivante :

Associate Professor Bert Peeters
Year's Work in Modern Language Studies
PO Box 898
Belconnen ACT 2616
Australia

La rubrique sera rédigée en langue anglaise et rendra compte de publications
dans les domaines que voici :
- General
- Language Attitudes
- Diachrony and History of the French Language
- Phonetics, Phonology, Prosody
- Lexicology
- Phraseology and Figurative Language
- Morphosyntax and Semantics
- Semantics and Pragmatics
- Discourse and Interaction
- Discourse Genres
- Sociolinguistics
- Francophonie(s)

Je vous remercie d'avance de vos envois, dont je prendrai connaissance avec le
plus grand intérêt. La publication du YWMLS couvrant l'année 2017 est prévue
pour l'année 2019.
N'hésitez pas à faire circuler ce message autour de vous !

*****************    LINGUIST List Support    *****************
Please support the LL editors and operation with a donation at:
            http://funddrive.linguistlist.org/donate/

LINGUIST List: Vol-29-371
Visit LL's Multitree project for over 1000 trees dynamically generated
from scholarly hypotheses about language relationships:
          http://multitree.org/