LL-L: "Orthography" [S] LOWLANDS-L, 02.JUN.1999 (02)

Lowlands-L Administrator sassisch at geocities.com
Wed Jun 2 22:47:10 UTC 1999

From: "Sandy Fleming" <sandy at fleimin.demon.co.uk>
Subject: RE: LL-L: "Orthography" [S] LOWLANDS-L, 01.JUN.1999 (03)

John wrate;

> Ian - I hae juist haen a keik at the Linguistic Atlas of Scotland (LAS)
> vol. 3, i the section at haes adae wi N. Ireland, an as faur as I can see

Ye can see what they'r on aboot in volume 3?? A ken A'm in the praisence o a
greater intellect nou!

Qo A:

> >fae the shared Scots/English vocabular. Efter a page o'd ye can see richt
> >awa that ye'v written something that vernear aa o the 1.5 million Scots
> >spaekers'll tak ae keik at an pit richt back on the shelf. Syne
> hivin gien
> >in tae that, A micht as weel gie in tae a rowth o kenspeckle tradeitional
> >Scots spellins an aa, for the sake o sales.

Says John:

> Ay, weel, but mair nor ae type o Scots spellins is kenspeckle. The anes
> abuin is maistly kenspeckle (e.g. EI is faur mair estaiblished in BEAT
> words like _heid_ an _breid_ nor in BEET anes like _leet_ an
> _speir_, whaur
> the spellin _spier_ is gey common tae - e.g. in Scotscrieve); but thay
> still hae science ahint thaim (diaphonemic, an nae mair nor ae phoneme ti
> ae spellin), an sae the potential ti mak a inclusive spellin ti serr

Nou that's a gey guid idea - A think A'll likely edit ma custom dictionar
tae chynge tae thir kin o spellins (the first screive o the novel's juist
feinished - A'm no hauf gled ye mentiont this afore A went an spellchecked
it aa!). A niver thocht on combinin polyphonemes wi ony flexibility - A dout
A'm startin tae see what ye'v been talkin aboot thir twaethree fernyear wi
aa that ane-at-ane, ane-at-mony &c!

> Mairatower, the recogneition o differin springheids as a criterion in

Ay, ma last effort at sortin oot a orthography gaed strecht the ither road,
but that juist learnt iz that it's no sae aesy tae dae athoot sinderin the
perceived-Latinate & perceived-AngloSaxon parteitions o vocabular, wi hou
the ar important differs in the respective morphologies (but Deil mend the
Greek &c!).

(As a aside - see thon word "springheid" that you & Andy uize - is that a
actual Scots word or some kin o neologism? A wad A thocht the richt Scots
wad be "burnheid" or "fountainheid". Onywey, it's appropriate eneuch in a
orthographic discussion, seein hou A'v sprung ma heid a few times thinkin
ower this subject!  :)

Sandy Fleiman
http:\\www.fleimin.demon.co.uk