LL-L: "Orthography" [S] LOWLANDS-L, 10.JUN.1999 (02)

Lowlands-L Administrator sassisch at geocities.com
Thu Jun 10 20:01:36 UTC 1999

From: "John M. Tait" <jmtait at jmt.prestel.co.uk>
Subject: Orthography

Sandy wrate anent 'springheid'

>Weel, leuks like A wis richt - it's a neologism! The word dis seem tae me
>disconform tae ony Scots paradigm. The'r mibbie something A'm missin but the
>ae wey A can think what this means is bi translatin throu English:
>springheid -> spring -> some kin o beginnin? "Whare they come fae" or
>"ethnicity"? Bi John gits a haud o'd he seems tae be uisin it tae mean
>"source" or "etymology", A dinna ken what ane. An syne the'r nae dictionar
>tae leuk in for't!
>
>If A dinna translate throu English A can juist see it as meanin (like A
>says) "somebody that's haed their heid brak." =:(  Or mibbie somebody that
>gaes aboot brekkin fowk's heids? It's no gittin ony better!
>
>A dout the cheil that thocht on't wis thinkin in English - aiblins English
>wis his "wallheid"  :)

But if it's no an English word, an if 'spring', i the sense o a place at
watter comes frae, is a shared Scots/English word, than hou dis translatin
throu English mak it onie different? I maun say the meanin leukit obvious
eneuch ti me - I wadna hae uised it else (likely wadna e'en hae myndit it.)

Thon vocabular o scienteific terms leuks like a guid idea ti me - is it
easy gotten a haud o? But than the uisual thing at happens wi guid ideas is
at naebodie taks nae tent o thaim!

John M. Tait.