LL-L: "Place names" 12.JUN.2000 (03) [S]

Lowlands-L sassisch at yahoo.com
Mon Jun 12 22:33:09 UTC 2000

 L O W L A N D S - L * 12.JUN.2000 (03) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226

From: Colin Wilson [lcwilson at iee.org]
Subject: LL-L: "Place names" 11.JUN.2000 (02) [LS]

At 13:01 11/06/00 -0700, Sandy Fleemin wraet:
>Soondins A'm no shuir aboot is:
>
>Fyvie: A think we soond this wi the short diphthong ['f at ivI] in ma
>airt, but
>the SVLR wad suggest the lang diphthong ['fa:ivI], sae what ane is't?
>It
>micht be that the soondin in ma airt is a fauss analogy wi "Fife".

Naw, Sandy's richt eneuch. The pronoonciation that A'm acquant wi
masel is jist lik his ane, an even a wifie A ken that's fae Fyvie says
it that wey hirsel.

>Garioch: A'v seen a sang in Herd's (1775) collection that rhymes
>"Garioch"
>wi "thouch", but A believe the modern soondin is ['gi:rI] ("geary")?

Richt agane!

>Ythanside: hou is "Ythan" soondit?

The first syllable is lik hoo "ice" wad soond, speikin wi a lisp.
The "a" in the saicant syllable is a schwa.

>Gight: the internal rhyme suggests [gi?] ("giet") - wad that be
>richt?

A dinna ken that ane. Weel duin Sandy, though, for postin the
haill o the sang lik that - there's verses there A hinna seen
afore!

Colin Wilson.

                           A met a man in a tartan sark
Colin Wilson               an A speirt at him whit wis his wark
writin fae Aiberdein       an he sayd that he helpit tae bigg the Ark
                           upon the Haughs o Cromdale