LL-L: "Standardization" LOWLANDS-L, 04.SEP.2000 (03) [S]

Lowlands-L sassisch at yahoo.com
Mon Sep 4 18:39:06 UTC 2000

  L O W L A N D S - L * 04.SEP.2000 (03) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226

From: Andy Eagle [Andy.Eagle at t-online.de]
Subject: LL-L: "Standardization" LOWLANDS-L, 02.SEP.2000 (01) [S]

Sandy wrate:
> Subject: "Standardization"

> A hiv ca'd thegither a database application that'll make a list
> o wirds fae plain text files. It can be fair enlichtenin ti filter
> on various soonds an study the collection o wirds that haes them.
> A hinna haed muckle time ti actually dae this, but for example,
> in filterin on "ch" & "gh" thegither an separatin aa thae wirds
> inti different orthographic uisages, A noticed that oot o a list
> o mibbie a hunder words wi the [nS] soond in them, aa wis spelled
> wi /nch/ forby "glunsh" an "dunsh". This lat me see that rare
> "Scots-only" spellins like "glunsh", "dunsh" an (jist in
> post-OorWullian writin, A doot) "Frensh" is irreglar spellins
> an should be written "glunch", "dunch" an "French" - the'r nae
> need for this irregularity for that the'r nae [ntC] consonant
> clister in Scots ava. Ye see the advantage o text ower dictionars
> here - the dictionars haes juist wirds peculiar ti Scots an sae
> disna lat ye see the hale pictur.

Nou that is something A hadna taen tent tae afore. Gaun bi whit a fund in
ma
wirdleets <nch> it shoud be.
Its a semple rule <nch> = /nS/. The ae exception A coud finnd wis Sooth
Scots 'grunch' [gru:nZ]

> A dinna ken what this says aboot hou "glumsh/glumch" should be
> spelled, tho! A think "glumchin" micht be in danger o gittin
> soondit "glum chin" bi some!

Mibbies haud wi the <sh> spellin here. The onlie wirds A coud finnd wis
glumsh, ramsh an ?tumshie?

> A dinna ken aboot sortin oot the -ie/-y prablems bi leukin ower
> auld texts, tho. Alexander Montgomerie's late Middle Scots seems
> ti uise aither (fae "The Cherrie and the Slae", but tak tent that
> the spellin varies amang aerly manuscrips):

A haed a scance ower hou -ie/-y wis uised in the Manual o Modren Scots. Aa
throu-ither. Nae rhyme nor raison. Tho diminutives wis mair like tae
be -ie. This disna help us onie, but it seems this mixter maxter o -ie/-y
haes aye been wi's.