LL-L "Etymology" 2002.11.02 (05) [S]

Lowlands-L admin at lowlands-l.net
Sat Nov 2 23:31:27 UTC 2002

 L O W L A N D S - L * 02.NOV.2002 (05) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
 Web Site: <http://www.lowlands-l.net>  Email: admin at lowlands-l.net
               V=(West)Flemish Z=Zeelandic (Zeêuws)

From: Sandy Fleming [sandy at scotstext.org]
Subject: "Etymology"

> From: John M. Tait <jmtait at wirhoose.co.uk>
> Subject: LL-L "Etymology" 2002.10.30 (14) [E/S]
>
> Ron wrate:
>
> A'm ferlie cause the Auld English has
> >_dry^ge_ ['dry:j@] fer 'dry', an A wis expeckin sumhin lik *_dreich_,
> >*_dreech_ or *_dree_ fer it in Scots, sumhin wioot a diphthong an mibbie
> >ennin wi a fricative.
> >
> >Whit dae ye think, fowk?  Cuid "dreich" be the oreeginal Scots wird fer
> >"dry" an aw, an cuid "dry" be an English lenwird?  Or cuid "dreich" een
> >be a Lawlands Saxon lenwird?
> >
> >Guidwill till ye aw (an A apologees maistlie till wir dear Scottish
> >freends fer thrapplin their bonnie leid).
>
> I dinna ken aboot the etymology here (tho CSD gies ME _dregh_,
> _dre(i)3(yogh)_ as the source o 'driech', wi 'dree' as a - aiblins
> obsolete - variant) but I juist thocht at, gin Ron isna fashed bi
> constructive creeticism o his Scots, I'd pynt oot at I dinna think ye can
> say 'I'm ferlie.' CSD dis leet it as a adjective (tho it disna gie onie
> examples) but as faur's I'v iver haurd it's aither a noun ('that's a
> ferlie') or a verb ('he ferlied at the sicht.'). It coud be a
> aulder uiss, o
> coorse. Gin Sandy haes his SND haundy...

The SND dis list "ferlie" as a adjective, tho it gies ferlie
few examples (tho that's ane o them!).

It wad mean "wondrous, strangely, remarkably".

It micht be (my theory, no the SND's) that the adjective form
isna sae aesy notticed wi the wey it's aften written an sayed
"fairly", sae it micht be taen tae be the adverb "fairly".

Sandy
http://scotstext.org/