LL-L "Orthography" 2002.10.28 (11) [S]

Lowlands-L admin at lowlands-l.net
Tue Oct 29 00:30:28 UTC 2002

 L O W L A N D S - L * 28.OCT.2002 (11) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
 Web Site: <http://www.lowlands-l.net>  Email: admin at lowlands-l.net
               V=(West)Flemish Z=Zeelandic (Zeêuws)

From: Colin Wilson <lcwilson at btinternet.com>
Subject: LL-L "Orthography" 2002.10.27 (10) [S]

At 06:26 28/10/02, Sandy Fleming wrote:

>1. Colin (A think) haes tried tae follae dictionars like the
>SND an CSD. The spellins in thame's aa tae crockanition, tho
>A'm shuir Colin's managed tae pit some order on the chaos for
>his beuk (an thare a example o ae differ - Colin writes <buik>
>lippenin tae the dictionars an certain historical uises, while
>A write <beuk> tae better shaw the modern soondin o the wird).

Sandy's richt on aw coonts there. Hou muckle "order" A'v pitten
on the maitter, A dinna ken, bit it's likelie nae muckle. A'll
mebbe jist say agane whit A'v tellt fowk at the beginnin o the buik,
that the main ettle ahint the written Scots in it is tae be a wey o
pittin ower the spoken material, nae for it tae be (y)uised as a
foond for the reader's ain written Scots.

>2. Colin writes a <y> afore wirds like <yuize> - this aye
>surprises me cause A soonds this <y> (/j/) in ma ain dialeck
>but A wadna thocht a Buchan man like Colin wad a soondit it!

Gin A wis fae Buchan A'd suin agree win Sandy here - still, A'm
fae Deeside, aboot thertie mile tae the sooth, an even ower that
distance there's differs atween the wey some wirds is pronoonce't.
Maist times A'd pit the "y" soond in - A michtna, gin A wis wi
haein a lang speik wi somebodie fae further north an hearin the
wirds wi'oot it, an drappin the "y" micht "rub aff" on me for a
whilie.

For aw that, it's true that A spellt the wirds wi a "y" jist cause
thon's whit the CESD gies, an A tried tae bide wi hit as faur as
A cud dae. Truth be tellt, A think they luik better wi'oot it.

In the bygaun, A'm richt interestit tae see the Luath Scots
Language Learner comin intae the cantations here, an A'm gled o
the kind things that's been said aboot it.

Guidwull tae aw,

Colin Wilson.