LL-L "Grammar" 2002.09.05 (01) [S]

Lowlands-L admin at lowlands-l.net
Thu Sep 5 15:55:36 UTC 2002

 L O W L A N D S - L * 05.SEP.2002 (01) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
 Web Site: <http://www.lowlands-l.net>  Email: admin at lowlands-l.net

From: Sandy Fleming [sandy at scotstext.org]
Subject: "Grammar"

> From: "John M. Tait" <jmtait at wirhoose.co.uk>
> Subject: LL-L "Grammar" 2002.08.30 (10) [S]
>
> BTW - hou is eg: 'Thay _div_ lest a lang time' - whaur the verb grees
> but isna  richt niest the pronoun - cuvered bi the rule?

A dinna think A understand the question here. "Div" is a
auxiliary an's richt efter the pronoun, is it no? An "lest"
is a non-finite form sae it winna be infleckit at aa.

What div ye think o whan the verb's afore the pronoun? This
disna seem tae me tae coont as contack, wi hou altho ye hear:

"Hiv ye ony money?"
"Hou am A tae git tae Ternent the nicht?"

Ye div hear this an aa:

"Haes ye ony money?"
"Hou's A tae git tae Ternent the nicht?"

This suggests tae me that "clessically" the -s isnae
scomfished whan the verbs juist afore the pronoun, an
something like "Hiv ye ony money?" could be taen as
English or regional influence.

A'm happy wi infleckit forms o the verb "tae be" -
historically an in modern spaek this verb seems tae
be uized aither wey, whan it comes tae "haes" or "hiv",
A'd say fowk A ken (masel an aa) wull say aither ane
here. A'm no shuir hou guid the historical precedent
for "hiv" in this position is tho - traditional writers
writes "have" an the'r nae wey o kennin if they meant
"hiv" or juist uized the English spelling/grammar for
"haes".

Aa this leaves me no shuir hou tae deal wi formal
poetic diction, the like o this on ScotsteXt:

Ken ye Meggie Bridie, O?
The bonny Meggie Bridie, O?
Whan she pat on her damask goun
She leukit like a leddy O;
But whan she teuk it aff again
She wis but Meggie Bridie, O!

Wad this be better written, "Kens ye Meggie Bridie..."?

Sandy
http://scotstext.org/