LL-L "Language varieties" 2003.12.09 (03) [E/S]

Lowlands-L lowlands-l at lowlands-l.net
Wed Dec 10 16:17:03 UTC 2003

L O W L A N D S - L * 10.DEC.2003 (03) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
http://www.lowlands-l.net * lowlands-l at lowlands-l.net
Posting Address: lowlands-l at listserv.linguistlist.org

From: Andy (Scots-Online) <andy at scots-online.org>
Subject: LL-L "Holidays" 2003.12.08 (01) [E/S]

Brian Holton <ctbah at polyu.edu.hk> wrate:

> re Santee
> in the '50s and '60s in Selkirkshire (just a bit over the border from
> Northumbrian), we always pronounced Santa Claus  as Sawtie Claw(s).

It wad be interestin tae ken whit the sindry Scots pronunciations o "Santa
Claus" is.

A jalouse the first <a> in „Santa“ shifts atween [a, A, , «,] an the the
seicont ane shifts atween [a, ɪ, i, e, «,] as in wirds lik photae (photo) an
windae (window). A canna see the <au> in Claus bein pronounced ither nor
[A, ] or ony raison tae uise <z> for final <s>. Whit wad be the bestest wey
tae write thon in a cross-dialect kin o wey? Santae Claus – Sauntae Claus?

The mak Sawtie is kenspeckle. Did some kin o /n/ reduction come aboot an can
onybody think on parrallels or wis that juist uised bi bairns?

>I have always thought of Northumbrian as a dialect of Scots, rather than a
> dialect of English, bythe way. thought the vowel systems are different,

Dis a predeecatable paitren kythe as wi the sindry strynds o Scots forby
Insular whaur the seestem braks doun?

>many lexical items are shared.

Mony lexical eetems is shared wi 'Staundart English' an aw but disna
necessar mean it can be conceedert pairt o the same linguistc seestem.

>and I have always assumed their comon ancestor to
> be the northern form of Old English.

Ay. Thon’s whaur the seemilarities comes fae.

>the territory was part of the kingdom
> of Northumbria, which included modern SE Scotland, until (if I remember
> rightly) the current borderline along the River Tweed was established by
the
> Treaty of Carham in 1040.

Andy Eagle