LL-L "Names" 2003.03.08 (01) [D]

Lowlands-L admin at lowlands-l.net
Sat Mar 8 23:06:09 UTC 2003

 L O W L A N D S - L * 08.MAR.2003 (01) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
 http://www.lowlands-l.net  * admin at lowlands-l.net * Encoding: Unicode UTF-8
 Rules & Guidelines: http://www.lowlands-l.net/rules.htm
 Posting Address: lowlands-l at listserv.linguistlist.org

From: burgdal32admin <burgdal32 at pandora.be>
Subject:  LL-L "Names" 2003.03.07 (03) [E]

Dag iedereen,

Van de week heb ik een nogal stout artikel geschreven over de oorsprong
van de Friezen, de Saksen en de Angelen. De meningen die ik daar
verkondigd heb, komen niet van mij maar van een Nederlandse studiegroep
die al jaren onderzoekingen doet over dit controversiële onderwerp. En
controversieel is het alleszins, daar ik van alle LL-leden geen reactie
heb kunnen losweken. Meningen zijn er,  om akkoord mee te gaan,  of om
ze te bestrijden. Ik denk dat er nog een groot taboe rust op een
onderwerp zoals de vroege Europese geschiedenis. Toch wacht ik op
overtuigende argumenten pro  of contra. Van de  gevestigde
geschiedkundigen moet ik geen medewerking verwachten, aangezien ze
alleen in hun eigen vel zouden snijden,  omdat ze zaken moeten afzweren
die ze tot nu toe (misschien om den brode) altijd verdedigd hebben.
Maar bij ware "amateurs" moet er toch wel een belletje rinkelen. Wie
durft hier een handschoen opnemen, om  al of niet akkoord te gaan met
mij (eigenlijk met de werkgroep "studies over geschiedenis van het
eerste millennium in Europa") ?

Groetjes
Luc Vanbrabant
Oekene