LL-L "Literature" 2004.10.28 (07) [A/D/E/LS/German]

Lowlands-L lowlands-l at lowlands-l.net
Thu Oct 28 17:10:23 UTC 2004

L O W L A N D S - L * 28.OCT.2004 (07) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
http://www.lowlands-l.net * lowlands-l at lowlands-l.net
S=Scots Sh=Shetlandic V=(West)Flemish Z=Zeelandic (Zeêuws)

From: Franz Firla <f.firla at web.de>
Subject: der kleine Prinz

Antoine de Saint-Exupéry
„DER KLEINE PRINZ“ OP MÖLMSCH
Auszug aus dem Kapitel 21 (Der Fuchs)

Grundlagen:
Der französische Originaltext –
http://www.microtop.com.ar/lepetitprince/chapitre21.html
Die deutsche Übersetzung –
http://www.studi.fh-wuerzburg.de/~i140/derkleineprinz/ebook.php?cf=21

Hallo Ron,

ich fände es reizvoll, einmal die berühmte Stelle aus "Der kleine Prinz" von
den verschiedenen Diskussionsteilnehmern in ihr Dialekt übertragen zu lassen
und stelle hier meine mölmsche Fassung vor.

+ + +

In däm Ougenbleek koam dä Fooss aan. „Chudden Daach,“ssaach dä Fooss.
„Chudden Daach ouk,“ ssaach drop  froindlich dä kle-ine Prinz. He hadde sech
erümchedre-iht, äwwer he koun nicks sseehne.“ Hie ssin ick,“ ssaach die
Stimm, „ouner dän Appelboum ...“

„Wän bös dou?“ froagden dä kle-ine Prinz.

„Dou ssühs jo waal chanz nett ut ...“

„Ick ssin en Fooss,“ ssaach dä Fooss.

„Kumm ees hie un speel wat met me-i,” maakden öm dä kle-ine Prinss en
Vöarschlaach..

“Ick ssin ssoa bedrööf ...”

Ick kann nee met'sche speele,” ssaach dä Fooss. „Ick ssinn nee taam“ „Ah jo!
Padong,“ ssaach dä kle-ine Prinss. Merr he öwwerlaagten un ssaach drop: „Wat
ssall dat bedüüe: ’taam’ ?“

„Dou bös nee van hie,“ ssaach dä Fooss, „ wat bös dou am Ssööcke?“

„Ick ssöök di Minsche“, ssaach dä kleine Prinz. „Wat ssall dat bedüüe ‚taam’
?“„Die Minsche“, ssaach dä Fooss, „die häwwe Chewehre und scheeten domit.
Dat ös waal läästig föar en Fooss. Se trecken Hünnerkes op. Dat ös alles wat
se im Ssinn häwwen. Dou de-is noh de Hunner ssööke?“

„Nee,“ ssaach dä kleine Prinz, „ick ssöök noh Fröünde. Wat ssall dat bedüüe
‚taam’maake?“ Dat ös wat, wat me vercheete heet,“ ssaach dä Fooss, „ et ös,
wenn ssich twea verdruut maake“

„Verdruut  maake?“„Chemäcklich,“ ssaach dä Fooss. „Dou bös föar me-i nicks
auneres ees en kle-in Jüngske, chrad ees hounetdusend aunere Pööste. Ick
bruuk’sche nee, un dou bruuks me-i ouk nee. Ick ssinn föar de-i merr bloas
en Fooss, chenau ees hounetdusend aunere Fööss.

Merr, wenn dou me-i taam maake deats, dann bruukden we-i us, dän e-ine dän
aunere. Dou wöars dann e-imolig föar me-i op dä Welt .Un ick wöar e-imolig
föar de-i..."   “ Ick fang aan, et te bechriipe,“ ssaach dä kleine Prinz.

« Et chiff en Blömken ... ick chlöw, se heet me-i all taam chemack... »„Dat
ös möglich“, ssaach dä Fooss. „Op de Ääd kasse völl Ssaacke fe-ine...“ Oh,
dat ös nee op dä Ääd“, ssaach dä kleine Prinz. Dä Fooss woar op e-imol
opcherääch: “Op en aunere Planete?”„Jo.“« Chiff dat op dän Planet Jeeger?
“Nee.“ Dat ös interessant! Un Hünnerkes?“ „Nee.“ „Et ös wal nicks ssou ees
et ssinn mut », woar dä Fooss am kneeste.

Äwwer dä Fooss koam retour op ssinn Idee: Min Leewe, dat ös ömmer datsselwe.
Ick jaage de Hunner, de Minsche jagge noh me-i. All die Hünnerkes ssinn
chliek, un all de Minsche ssinn chliek. Un desderweege ös dat en bettschen
langwe-ilig föar me-i. Merr, wenn dou me-i taam maake de-its,  dat wöar ees
Ssunneschiin in minnem Leewe. Dann wäd ick dän Klang vanne Schridde
heruuthöare , die auners ssinn ees all die aunere Schridde. Die aunere
Schridde maake, dat ick me-i ouner de Ääd verkruupe. Der Klang van dinne
Schridde röp me-i heruut ees wöar et Musik. Un nou, kiek ees! Kaasse do
buute die We-itefe-iler seehne? Ick doon ke-in Broat freete. Et Koon, dat
heet ke-ine Nootze föar me-i. Ick dink dobe-i an nicks. Un dat ös truurig.
Merr dinn Hoar heet en choldene Farv ! Dat wäd wounerboar, wenn dou me-i
east taam chemack hees. Dat Chold van däm We-ite lött me-i ömmer an de-i
dinke. Un wat wäd ick dat Ruuschen chään han, wenn dä We-ind öwwer dän
We-iten strieke deit. . .“

Dä Fooss woad räuig un keek en lang Tiid op dän kle-ine Prinz:„Ick
bedd'sche: Mack me-i taam!”, ssaach he. “Ick woul dat jo chään maake”, äwwer
ick häpp nee völl Tiid. Ick sall Fröünde fe-ine un en Houpe Ssaacke
Fooss. „De Lüüt häwwe ke-in Tiid meahr irgendwat kenne te liare. Et ös alles
praat, wat se sich em Winkel koupe. Äwwer derweege dat et ke-ine Winkel föar
Fröünde chiff, derweege häwwen se ke-ine Fröünde meahr. Wenn dou en Fröünd
häwwen wills, dann mack me-i taam!“

„Wat ssall ick done?“ froagden dä kle-ine Prinz. “Dou mutts völl Gedoult
häwwen,“ choof dä Fooss retour. “Et easte che-ist dou mol en Stööksken
aafsitts van me-i un sett’sche innet Chraas, e-infach soa. Ick wäd’sche dann
ut dem Ougewinkel aankiike, un dou ssääs dann nicks. Die Sprook ös dä
Chround, derweege sech de Lüüt nee rääch verstoone. Merr jeden Daach kasse
en bettsche nööter kumme...“

Grüße
Franz

----------

From: R. F. Hahn <sassisch at yahoo.com>
Subject: Literature

Folks,

Above, Franz presented an excerpt ("The Fox," chapter 21) from the (whose?)
Mölm/Mülheim (upon Ruhr) Low Franconian translation of _Le petit prince_
("The Little Prince"), and he wonders if anyone feels inclined to offer
translations into other Lowlands varieties.

The English version:
http://www.spiritual.com.au/articles/prince/PrinceCh21.htm

It begins with "It was then that the fox appeared" and ends with "But you
will sit a little closer to me, every day..."

Under "Etymology" I said today:

> I am weirdly, "gothically" fascinated with Lowlands pollard willows as
> symbols and metaphors, as in one of my earlier poems, which I will give
> you under "Literature" today.

Please find it below.  I am particularly impressed by Elsie's Afrikaans
translation.

The following picture would make a good illustration for this poem:
http://vossen.xs4all.nl/bsz/jpa/mijn-figuren/knotwilgenvoorst100.jpg

Regards,
Reinhard/Ron

***

   PUL-WICHELN

   styve spöykels
   uut d'n daak vun dey kinder-tyd

   tydlevens
   strevig, ergeven, puld un sneteld

   mit uut-keylde knubben
   waar twelen neye weeg’ wysen schullen

   mit groteske stummels
   waar takken na 't licht streeven schullen

   jüm er pyl-lyken krallen
   na d'n drusen heven uut-strekt

   aan tou gröyten
   staat sey blangen dey straat

   aan neyligkaid
   up 't af-blyven vun d’n verlorenen söön

***

   German-based spelling:

   PULLWICHELN

   stieve spökels
   ut'n daak vun de kinnertiet

   tietlevens
   strevig, ergeven, pullt un snetelt

   mit utkeelte knubben
   waar twelen nee weeg wiesen schullen

   mit groteske stummels
   waar tacken na ’t licht streven schullen

   jüm ehr piellieken krallen
   na'n drusen heven utstreckt

   ahn to gröten
   staht se blang de straat

   ahn neligkeit
   up't afblieven vun’n verloornen söhn

***

   English translation (R. F. Hahn):

   POLLARD WILLOWS

   motionless specters
   from within the fog of childhood

   throughout life
   eager, obedient, lopped and cropped

   with furrowed knags
   where crotches were meant to lead to new paths

   with grotesque stumps
   where branches were meant to strive toward the light

   their arrow-straight claws
   reaching out toward a dreary sky

   without greeting
   do they stand by the road

   without curiosity
   about the whereabouts of the prodigal son

 ***

   German translation (R. F. Hahn):

   KOPFWEIDEN

   starre gespenster
   aus dem dunst der kindheit

   zeitlebens
   strebsam, ergeben, gestutzt und zurechtgeschnitten

   mit zerfurchten knorren
   wo astgabeln neue wege weisen sollten

   mit grotesken stummeln
   wo äste zum licht streben sollten

   ihre pfeilgeraden krallen
   einem trostlosen himmel entgegengestreckt

   grußlos
   stehen sie am straßenrand

   ohne neugierde
   auf das verbleiben des verlorenen sohns

***

   Dutch translation (Henk Wolf):

   KNOTWILGEN

   stijve spoken
   uit de mist der kindertijd

   levenslang
   strevend, gehoorzaam, geknot en gesnoeid

   met gerimpelde knobbels
   waar vertakkingen nieuwe wegen zouden moeten wijzen

   met groteske stompjes
   waar takken zich naar het licht zouden moeten uitstrekken

   hun pijlachtige klauwen
   naar een sombere hemel uitgestrekt

   zonder te groeten
   staan ze langs de straat

   zonder nieuwsgierigheid
   naar de verblijfplaats van de verloren zoon

***

   Afrikaans translation (Elsie Zinsser):

   KNOTWILGERS

   roerlose spoke