LL-L "Grammar" 2006.04.25 (07) [A/D/E/LS]

Lowlands-L lowlands-l at lowlands-l.net
Sat Apr 29 18:11:58 UTC 2006

http://www.lowlands-l.net * lowlands-l at lowlands-l.net
Commands ("signoff lowlands-l" etc.): listserv at listserv.net

   L O W L A N D S - L * 29 April 2006 * Volume 01

From: Ingmar Roerdinkholder <ingmar.roerdinkholder at WORLDONLINE.NL>
Subject: LL-L "Etymology" 2006.04.28 (03) [A/D]

Ik ben niet echt een kenner van het Afrikaans, maar mij lijkt het van NL
hoorn / horen te komen, net zoals Afr 'doring' van NL doorn / doren.
En het materiaal 'hoorn' kan inderdaad heel oud zijn

Ingmar

----------

From: jonny <jonny.meibohm at arcor.de>
Subject: LL-L "Etymology"

Beste Lowlanners, in Sünnerheeid Reini un' Reuben,

disse Doog sün' mii door 'n poor Wöör' van miin Groutvadder uut Oostpreussen
(vandoog Oblast Kaliningrad) infull'n:

1. _Schmisser_ (Substant.):
Dat heet G: 'Verehrer', 'Begleiter', 'Freund', ook woll LS: 'Bröögam'/G:
'Bräutigam', man jümmer mit so een lütt Beeten "pejorative" Bedüüden, as G:
'Beschäler'; opp E: 'boyfriend', 'bridegroom', 'fiancé', '(covering)
stallone'. Snackt waard dat, souveel blangen-bii, mit eyn stimmhaftig *s*.
Woneem schall dit Woord woll van aff-komen? In uns Neddernelv-Neddersassisch
kennt wii 't amend ne.

2._benaut_ (Verb/Adjekt.?):
Dit Woord kenn ick alleen in 't Partizip Perf.; de Infinitiv müss jo woll
_benauen_ ween. Dat heet ('benaut'), wenn ick 't noch recht weeit, G:
'verschämt', LS: 'schoomhaftig', E: 'bashful'. Und weller mol: woneem schall
dit Woord woll van aff-komen? In uns Neddernelv-Neddersassisch kennt wii 't
amend ne.

3. _zoppen_ (Verb):
Dat koomt uut de Sprook mit de Peer und meent LS: 'Schree föör Schree', G:
'Schritt für Schritt', E: 'step by step'. Dat wöör inne Hauptsook bruukt,
wenn de Peer trüchoors gohn müssen, in de Kloppdissel 'rin. Man- dit Wourd
schall 't hier ouk woll geeben, kunn woll obers angohn, wat 's dat van de
Tüchlingens leyhrt hebbt.

4. _meppern_ (Verb):
Dat kunn viellich uut dat Jiddische kamen und schall woll 'n Oort van
Synonym ween tou G: 'meckern', 'schimpfen', 'verächtlich machen', E: 'to
grumble (about)'. Eyn anner Schriivwiis kunn ouk ween _moeppern_. Bii Google
hebb ick 't man as Adjektiv funnen as G: 'marode', qualitativ schlecht', E:
'bad quality'.

Un' nu ne bang ween! De April is' meist vöörbii, griemel!

Greutens/Regards

Johannes "Jonny" Meibohm