LL-L 'Etymology' 2006.08.31 (04) [A/D/E/LS]

Lowlands-L lowlands-l at lowlands-l.net
Fri Sep 1 14:35:45 UTC 2006

L O W L A N D S - L * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
http://www.lowlands-l.net * lowlands-l at lowlands-l.net
Commands ("signoff lowlands-l" etc.): listserv at listserv.net
S=Scots Sh=Shetlandic V=(West) Flemish Z=Zeelandic (Zeeuws)

L O W L A N D S - L * 01 September 2006 * Volume 01

From: 'Marcel Bas' [roepstem at hotmail.com]
Subject: LL-L 'Etymology' 2006.08.31 (04) [A/D/E/V]

Baie dankie, Elsie, vir die betekenis van _viets_. Dus as ek reg is, is dit die
ekwivalent van die effens eenderse Afrikaanse woord _fiks_?

Reinhard, jy het gevra:

>Mag hierdie woord van Engels "fit" afkomstig wees? Of is dit miskien van Fraans
>"vite" (vinnig) gekom?

Dit is nogal 'n interessante woord. So vanaand was ek vasberade om meer oor
daardie woord te wete te kom. Dus het ek het nou die woord _viets_ by A. Jordaan
in die Etimologiewoordeboek van Afrikaans gevind. Daar word die volgende
etimologie gegee:

"Volgens Boshoff-Nienaber (1967) moontlik 'n doeblet van Ndl. _vies_ (1626)
'kieskeurig' moontlik 'n nuutgeskepte kontaminasie van Ndl. _vies_ 'kieskeurig',
_vief_ 'lewendig, slim' en _fiks_ 'stewig, sterk, gesond' of moontlik uit Frans
(je m'en) fiche (pas mal) 'ek stel my kieskeurigheid daarbo'."

Wat dink julle?

Groetnis,

Marcel.

From: 'First name Last name' [ezinsser at icon.co.za]

Haai julle,

Ron, 'viets' is dalk 'n vermenging van die Franse vite en die Engelse fit
alhoewel 'fit' in Afrikaans 'fiks' is.

Groetnis,
Elsie Zinsser