LL-L "Traditions" 2007.10.02 (07) [D]

Tue Oct 2 19:41:15 UTC 2007

L O W L A N D S - L  -  02 October 2007 - Volume 017
Song Contest: lowlands-l.net/contest/ (- 31 Dec. 2007)

From: Jacqueline Bungenberg de Jong <Dutchmatters at comcast.net>
Subject: LL-L "Traditions" 2007.10.02 (03) [D/E]

Roland, jouw verhaal over de "siematêre" beschrijft precies wat hier in
Amerika met een pompoen gebeurt op Halloween, behalve dan het stokje. De
pompoen wordt hier bij de deur of achter het raam gezet. De kinderen komen
langs om lekkers op te halen, maar ik heb ze er nooit bij horen zingen.

Sommigen bremgem  een grote boodschappen tas mee. Ik had altijd enorme
moeite om mijn kinderen er van te overtuigen dat die hoeveelheid snoep niet
op een avond moest worden opgegeten.

Wat betreft het woord "siematêre". Dat lijkt verdacht veel op het Franse
"cimetière" en dat zou dan de doodskop verklaren.

Heb jij daar enig bewijs voor? Jacqueline