LL-L "Lexicon" 2008.02.28 (03) [D]

Lowlands-L List lowlands.list at GMAIL.COM
Thu Feb 28 18:32:55 UTC 2008

L O W L A N D S - L  - 28 February 2008 - Volume 03
Please set the encoding mode to Unicode (UTF-8).
If viewing this in a web browser, please click on
the html toggle at the bottom of the archived page.

From: "Frank" <frank.verhoft at skynet.be>
Subject: Lexicon

Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar de betekenis van het woord "bonbon" in de volgende
tekst:

"De werken waren al heel vroeg begonnen, in 1956. Er is er één verongelukt
die bij ons logeerde. Het was op een maandagmorgen, ze droegen met twee één
_bonbon_. Die _bonbon_ is afgeschoven en die jongen zat eronder. Ze hebben
hem naar het gasthuis gebracht maar hij is nadien overleden."

Volgens mijn beperkte informatie speelt de handeling zich af in Brussel
(jaren 50). Ik vermoed dat het een soort ornament is in de vorm van een
praline (eerder dan van een grootmoeder), maar dat vermoeden is eigenlijk op
wienig gebaseerd.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt,

Frank Verhoft