LL-L "Language use" 2011.11.13 (03) [EN-NL]

Lowlands-L lowlands.list at GMAIL.COM
Sun Nov 13 22:55:14 UTC 2011

 L O W L A N D S - L - 13 November 2011 - Volume 03
Posting: lowlands-l at listserv.linguistlist.org

From: "Stellingwerfs Eigen"
<info at stellingwerfs-eigen.nl><jbockman at japan.lakeland.edu>
 Subject: LL-L

Beste Lowlanders,
Waarom het sinds 'Offering Feast' opeens erg stil blijft op LL-L, vroeg ik
mij af...

Met het lezen van allerlei Nedersaksische dialecten maar ook met Duits,
Nederlands, Frysk, Vlaams, Frans, Engels, Afrikaans, e.d. heb ik weinig
moeite. En nee, geloof me, ik heb werkelijk niets tegen welke politiek en
welke geloofsovertuiging ook. Ik heb wel iets tegen mensen die al dan niet
moedwillig en al dan niet met behulp Google, geloofachtige kretologie
bijeen verzamelen en daar anderen (mij in ieder geval) mee lastig vallen.
Als dat ook nog in een voor mij onleesbare taal (o.a. Hebrew, Arab, o.i.d.)
gebeurt, op een discussieforum waar ik dit niet verwacht, ja, dan haak ik
af. Ik wil namelijk wel graag lezen en vooral ook begrijpen wat er staat.
Als het iets met Nedersaksisch of andere bovengenoemde talen te maken heeft
wil ik er zelfs m'n stinkende best voor doen om het te begrijpen maar
allerlei geloofsuitingen, wensen of misschien wel verwensingen in korte
zinnen die buiten mijn westerse norm vallen, zijn voor mij geen punt van
discussie. Een aantal zaken - waaronder politiek en geloof - kun je m.i.
niet afdoen met slaken een paar kreten.

Graag was ik een nieuwe topic gestart over bijvoorbeeld dat 'slaken'
hierboven of over de erg interessante bodemvondsten die onlangs zijn gedaan
onder de gevangenis 'Santa Fu' van Hamburg (Dld) (zie: Hamburger
Abendblatt, 31-10-2011). Dat heeft waarschijnlijk heel veel, zelfs met het
ontstaan van ons Nedersaksisch te maken. Maar nee, ik doe het niet. Ik
luister nog een poosje en wellicht haak ik dan geruisloos af.
Mit een vrundelike groet uut Stellingwarf,
Piet Bult

----------

From: R. F. Hahn <sassisch at yahoo.com>
Subject: Language use

Dear Piet,

Apparently you understand more languages that are used here than do many
other members. According to our rules, *any* language may be used.

Beste Piet,

Blijkbaar begrijp je meer talen die hier worden gebruikt dan doen veel andere
leden. Volgens onze regels, kan elke taal gebruikt worden.

MVG/Regards,

Reinhard/Ron
Seattle, USA

listserv at listserv.linguistlist.org or lowlands.list at gmail.com