LL-L "Events" 2011.10.18 (01) [NL]

Lowlands-L lowlands.list at GMAIL.COM
Wed Oct 19 19:09:17 UTC 2011

  L O W L A N D S - L - 18 October 2011 - Volume 01
Posting: lowlands-l at listserv.linguistlist.org

From: Roland Desnerck roland.desnerck at telenet.be
Subject: LL-L "Events" 2011.09.15 (02) [NL]

Beste Piet, Ron en all andere Lowlanders of Laaglanders,

Ik mag langs deze weg Piet bedanken voor zijn aanwezigheid op de
voorstelling van het nieuwe Woordenboek Nederlands-Oostends, en dat vanuit
het (relatief) verre Friesland.
De stad Oostende had de receptie aangeboden en er doken niet minder dan 500
gegadigden op.

Mijn woordenboek heeft veel van mij gevergd, want van een standaardtaal naar
een dialect gaan is uiterst moeilijk en veelzijdig; je moet erbij ook veel
abstraheren.
Nu ik dit werk beëindigd heb, zal ik weer meer kunnen reageren, aanvullen,
verbazing uiten, enz. als ik wat lees van de zovelen die taal en taalkunde
genegen zijn., wat ik herhaaldelijk deed zovele jaren geleden.
Ik probeer weer kwiek op post te zijn.
Bedankt voor zoveel...

Roland Desnerck
Rogierlaan 25