Lienzo de Tlaxcala

Kier Salmon k_salmon at ipinc.net
Wed Apr 4 15:06:17 UTC 2012

Estimados, una pregunta sobre el Lienzo de Tlaxcala.

Tengo entendido que ha sido perdido desde tiempos de la invasión Nopoleonica, pero que copias todavía se hallan en ciertos lugares.  Hoy día halle en el internet la referencia "Lienzo de Tlaxcala, lamina 45."

¿Existe un libro que contiene una compilación completa de el Lienzo?  Y si ea así, ¿donde?

Favor, si alguno de ustedes tiene una citación para este lienzo, favor de compartir.
Agradecida de antemano.

A question about the Lienzo de Tlaxcala.  I had understood it was lost at some point around the Napoleonic invasion of Maximillian's Mexico, but that various copies have survived.  I looked five or six years ago for a book with pictures of the lienzo, but never found one.

Today, surfing the internet I found a reference to "lamina 45" of the Lienzo.  But the site did not give any further detail of where it was from.  If such a book exists, could somebody please send me the citation!  I really need it.

Thanking all in advance.

Kier Salmon
Seattle WA