glowa Warnenczyka

Jan Zielinski zielinski at GMX.CH
Sat Jun 6 18:14:15 UTC 2009

Obiecywalem w swoim czasie, kiedy przerabialismy proze Schulza, ze posle
informacje na temat glowy krola Wladyslawa Warnenczyka, zatopionej w
miodzie i przewiezionej do Brusy. Nie zapomnialem. Informacje polskie na
ten temat mozna znalezc tu:

http://www.pbi.edu.pl/book_reader.php?p=50358&s=1

na s. 43-44 paginacji ksiazkowej, na s. 61-62 nawigacji.

Na frontyspisie jest rycina Wincentego Smokowskiego, przedstawiajaca
"Smierc Wladyslawa pod Warna".

Ciekaw jestem, czy uda sie Panu znalezc jakies tureckie informacje na
ten temat. Interesowaloby mnie zwlaszcza, cos sie z ta glowa stalo?

Mysle, ze sama ksiazka Sekowskiego powinna Pana zainteresowac.

Lacze pozdrowienia

Jan Zielinski