Corpora: Cooperation needed to delevelop Dutch IR test collection

Kees Koster kees at cs.kun.nl
Wed May 10 14:29:55 UTC 2000

Beste Djoerd,

Hiermee bericht ik je dat ik graag zal meedoen met jullie initiatief,
in samenwerking met de groep van Theo van der Weide. Ik wil je echter
verzoeken het initiatief nog uit te breiden met het verzamelen van een
aantal representatieve collecties van geklassificeerde documenten in het
nederlands voor routing problemen. Ik heb er zelf een
paar, en ben graag bereid voor de verzameling van enkele andere collecties
te zorgen (ik denk ook o.a. aan de collectie van Moens). Vinden jullie dat
een goed idee?

Information Retrieval krijgt in Nederland vaster voet. Misschien moeten we
eens met de voornaamste nederlandse actoren op dit gebied tesamen komen om
over samenwerkingsvormen te spreken. Ik ben (weer) graag bereid hiertoe
een initiatief te nemen als jullie daarin interesse hebben.

Vriendelijke groet,

  -- Kees Koster