LL-L: "Etymology" [A/D] LOWLANDS-L, 15.SEP.1999 (06)

Lowlands-L Administrator sassisch at yahoo.com
Thu Sep 16 00:14:04 UTC 1999

 L O W L A N D S - L * 15.SEP.1999 (06) * ISSN 1089-5582 * LCSN 96-4226
 Web Site: <http://www.geocities.com/~sassisch/rhahn/lowlands/>
 User's Manual: <http://www.lsoft.com/manuals/1.8c/userindex.html>

From: Peter Stornebrink [frlboppe at direct.ca]
Subject: LL-L: "Etymology" [A/E] LOWLANDS-L, 15.SEP.1999 (03)

Elsie Zinsser schreef:

>Peter, ek ken daardie stofie gedoente! My ouers noem dit 'n _tessie_.
>Hier in Suid Afrika is hulle uit hout gemaak (dieselfde groote soos
>joue) en omdat hulle so maklik verniel, is daar nie meer veel van hulle
>oor nie.
>
>Die geelhout tessie in my ouerhuis is al swart om die bek gebrand. Dit
>dateer uit 1899. 'n Emalje skotteltjie met fyn kooltjies is in die pens
>van die _tessie_ geplaas en saamgedra waar die koulike voete heen wou.

Elsie,

De stoof die wij gebruikten was ook van hout gemaakt en de binnenkant van
het bovenste hout waerd langzamerhand zwart van de hitte door de bestraling
van de kolen. Aan de buitenkant merkte men daar niets van want het hout was
heel normaal.

De pot voor de kolen, waarvan ik de naam vergeten ben, was gemaakt van
aarde, een roodachtig klei denk ik, zoals men die ook vindt als
bloempotten. Ze waren nooit geëmailleerd.

Het is interessant hoe Zuid-Afrikaners van Europese oorsprong dergelijke
gebruiken hebben meegenomen en voortgezet in hun nieuwe vaderland.

Vriendelijke groeten,

Peter Stornebrink, Victoria B.C., Canada

 * Please submit contributions to <lowlands-l at listserv.linguistlist.org>.
 * Contributions will be displayed unedited in digest form.