LL-L: "Standardization" LOWLANDS-L, 26.AUG.2000 (02) [E/S]

Lowlands-L sassisch at yahoo.com
Sat Aug 26 20:14:05 UTC 2000

  L O W L A N D S - L * 26.AUG.2000 (02) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226

From: John M. Tait [jmtait at altavista.net]
Subject: LL-L: "Standardization" LOWLANDS-L, 20.AUG.2000 (03) [E/S]

Colin wrate:

>From: Colin Wilson [lcwilson at iee.org]
>Subject: LL-L: "Standardization" LOWLANDS-L, 19.AUG.2000 (01) [D/E/S]
>
>At 14:52 19/08/00 -0700, Sandy Fleming wrate:
>>A ludged ma complaint wi Colin a while back aboot this in his beuk.
>>A ken fine that Colin's a richt mensefu chiel that wadna made a
>>decision like this athoot some richt guid raeson that A canna see
>>masel; but A see Colin's beuk as a keystane in the advancement o
>>the Scots langage, an a muckle opportunity ti set thae wrangs richt,
>>syne he seems (as faur as A can see) ti fling it awa. Obviously,
>>the'r a lot mair ti Colin's beuk nor guid spellin, but ti me it's
>>a muckle shame.
>
>A'm thankfu tae Sandy for his guidwullie wirds, an A'm sorry gin
>he or oniebodie feels louten doon. In ma defence A'll gie a cuttie
>quote fae the introduction tae "Stertin Oot in Scots":
>
>"The written Scots in this book is intended as a vehicle for presenting
>and explaining the *spoken* material, and is not intended to serve as a
>model for the learner's own written Scots"
>
>A hope thon saftens the dunt o nae likin the spellin, A wee bittie
>oniewey.

I some think ye'r missin the pynt here, Colin. It's no juist at we dinna
like the SNDA spellins - as gin personal preference wis aa at maitered -
it's the fact at presentin spoken Scots is juist exactly whit thay dinna
(canna? winna?) dae. At maist, thair uiss o UI is a donnert representation
o Central pronunciation. The only wey ye can get 'buik' an 'guid' ti hae
the same soond is ti pronunce thaim the _English_wey. Ti get awa wi this as
a representation o spoken Scots, ye wad hae ti say at UI is pronunced 'ai',
'i', 'ee' etc, except afore K an CH, whaur it's pronunced 'u', 'eu', etc.
As ye ken, tho, the SNDA disna dae this - in fact, thay dinna even allou UI
ti represent the NE 'ee' pronunciation, haudin at this is a variant at
shoud be spelt different - leuk at the innin ti the Scots School
Dictionary, whaur thay say at UI 'is pronounced' a certain wey in Central
an ither dialects, but 'does not occur' in the NE. Mairatower, gin ye leuk
up 'wood' an 'foot' i the English-Scots section o SSD, ye get as first
recommends _wuid_ an _fit_ respectively. Imagine yersel tryin ti lairn
Gaelic or Finnish on this foond, on yer ain.

John M. Tait.