LL-L "Rituals" 2002.01.11 (01) [E/S]

Lowlands-L sassisch at yahoo.com
Fri Jan 11 14:56:07 UTC 2002

 L O W L A N D S - L * 11.JAN.2002 (01) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226

From: Margaret Tarbet <oneko at mindspring.com>
Subject: S:Rituals

>Thanks for thon graces ye submittit - as lang's ye dinna mind,
>A'll pit them on ScotsteXt wi the ither anes A'm sortin oot the
>nou, wi due credits.

Wi ma blaysin, a'cours

>Margaret wrate:
>
>> Here a bittie wean A stan
>> Heavin up ma either han
>> Cauld as paddocks tho they be,
>> A pray God gie yer grace tae me
>> Amen
>
>A wis wonderin aboot yer spellin o "either" here - hou wad
>ye pronoonce that in your Scots? ['i:D at r], wi a simple vowel,
>or ['a:iD at r], wi a lang diphthong like in English? Or div ye
>brek the Scots Vowel Length Rule an say it ['@iD at r] wi a short
>diphthong? An whatanever, can A assume that ye soond "neither"
>sae's it rhymes wi this?
>
>A aye says ['e:D at r], an sae writes "aither".

Jings, Sandy, ye're a hard taskmayster :-)   The 'either' spelling
was only me being captured by English orthography--I saw it right
after I clicked send, of course :-].   'ayther' or 'eyther' would
have been my choice--the sound is midway between what those
spellings seem to represent, to me.  'Aither' would be a more
conventional choice, I suppose, in the same way 'staun' and 'haun'
would have been, but they seem 'ower strang', for some reason.   I
don't know the IPA symbology or its ascii mapping, so I'm afraid I
can't narrow it down that way.

Here a bittie wean A staun
Heivin oup ma eyther haun
Cauld as padducks tho they be
A pray God gie yer grace tae me

...is as 'orthographic' as I can get, I think.  Yet

Here a bittie wean A stahn
Heivin oup ma eyther hahn
Callt as paddocks tho they be
A pray Goud gie yer grace tae me

...would represent it as well, or poorly.

An nou tha' A've cleirit THA' oup fer ye.... :-)

Margaret