LL-L "Phonology" 2002.05.05 (02) [E/S]

Lowlands-L sassisch at yahoo.com
Sun May 5 20:06:18 UTC 2002

 L O W L A N D S - L * 05.MAY.2002 (02) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226

From: Sandy Fleming [sandy at scotstext.org]
Subject: "Phonology"

> From: "John M. Tait" <jmtait at wirhoose.co.uk>
> Subject: Scots Sounds
>
> I'm putting together a short description of Scots sounds for my website,
> and I'm especially unsure about the relationship of [I], [3] and [V]
> sounds in Central dialects, in words like 'fit', 'wid', etc. In
> Shetlandic the relationship is clear - [I] and [3] are both allophones
> of the /I/ phoneme, [I] preceding voiced and [3] voiceless consonants,
> and the [V] sound, in regions where it occurs, is a realisation of /o/,
> which is a different phoneme altogether; but this doesn't apply to
> Central dialects. I wondered if anybody - especially Sandy and Andy,
> perhaps - could elucidate?

For Central dialecks onywey, A think [I] an [3] is best
thocht on as allophones o the phoneme /I/ - for shuir A
hinna been able tae find ony minimal pairs atween thae
twa, an that should mair or less settle it.

This wad mean spellin them baith the same wey - an sae,
<git>, <yit>.

A tend tae write <git>, <yet> wi hou thae wirds is soondit
[gI?], [j3?] in ma dialeck, but A'm tryin tae brek this
habit an aye write baith [I] an [3] wi <i>, for that the
minimal pairs tae juistifee differin spellins juist disna
seem tae exist.

A think in ma dialeck [I] soonds tends for [3] an it's
juist whiles, uizually efter [g], [w] an [W], it seems
tae me, that we still says [I]. Houanever, [I] soonds
in some wirds tends taewards [V] insteed. It's like
they're aa on ae line on the vowel diagram an can vary
a fair bit conform tae hou hie or laich a body sets his
jaw tae say them.

Sae we hae <fit> that's soondit [fI?] tendin tae [f3?]
an yit <wid> or <wud> that's soondit [wId] tendin tae
[wVd], Ye'll notice the'r a ruch correspondence wi
traditional spellins, houanever. Is the [I] bein
separatit intae [3] an [V]?

An abuin aa that the wirds <Wullie> , <will> an <willow>
(whan it's no <sauch>!) is soondit /'wOlI/, /'wOl/ an
/'wOlI/. This juist seems tae happen whan baith the /w/
an the /l/ is praisent, tho ye micht hear it insertit
afore a syllablized /l/: <bottle>, /'botOl/ &c. In aa o
thae wirds, includin <will> &c, the /l/ micht be replaced
wi a /w/ wi some spaekers or wi the same spaeker in
different registers, sae <will> ends up soondit /wOw/ an
aa that.

Sandy
http://scotstext.org
A dinna dout him, for he says that he