LL-L "Resources" 2002.09.25 (01) [D]

Lowlands-L admin at lowlands-l.net
Wed Sep 25 14:19:29 UTC 2002

 L O W L A N D S - L * 25.SEP.2002 (01) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
 Web Site: <http://www.lowlands-l.net>  Email: admin at lowlands-l.net
 Rules & Guidelines: <http://www.lowlands-l.net/rules.htm>
 Posting Address: <lowlands-l at listserv.linguistlist.org>
 Server Manual: <http://www.lsoft.com/manuals/1.8c/userindex.html>
 Archive: <http://listserv.linguistlist.org/archives/lowlands-l.html>
 L=Limburgish LS=Lowlands Saxon (Low German) S=Scots Sh=Shetlandic
               V=(West)Flemish Z=Zeelandic (Zeêuws)

From: "Mathieu. van Woerkom" <Mathieu.vanWoerkom at student.kun.nl>
Subject: Resources

Marco schreef:

> website
>
> Ik heb de kaart eens bekeken en hij ziet er op het eerste gezicht prima
> uit.
> De kaart geeft een heel aardig overzicht van het noordwestgermaanse
> taalgebied en de talen, streektalen en dialecten die er gesproken
> worden.
> Toch blijf ik een probleem hebben met de indeling van het Vlaams, en
> dan
> vooral het West- en Frans-Vlaams ten opzichte van het Nederlands,
> Brabants
> [...]

Ja Marco, eigenlijk heb je gewoon gelijk! Ik heb de kaart intussen
aangepast
aan je opmerkingen (ik verwacht wel elk moment verontwaardigde e-mails
over de
scheiding van de twee provincies Vlaanderen). Lowlands-L is geen ivoren
toren,
kritiek wordt meegenomen en opmerkingen gewaardeerd, vandaar de
aanpassing.
Ik moet eerlijk zeggen dat bij deze kaart de keus wat betreft Zeeuws en
Vlaams
is gedomineerd door pragmatische en historisch/culturele overwegingen,
daar
ontkom je gewoon niet aan. Het pragmatische is bovendien ook, dat ik niet
precies weet waar de 'grens' tussen West- en Oost-Vlaams ligt (voor zover
die al duidelijk aan te geven is).

Groeten,
Mathieu

PS: Leuk dat premier Balkenende de Zeeuwse dialectendag komt openen, dit
schept
zeker hoopvolle gedachten wat betreft de erkenningsaanvraag?
==================================END===================================Plea
se submit postings to <lowlands-l at listserv.linguistlist.org>. * Postingswill
be displayed unedited in digest form. * Please display only therelevant
parts of quotes in your replies. * Commands for automated
functions(including "signoff lowlands-l") are   to be sent
to<listserv at listserv.linguistlist.org> or
at<http://linguistlist.org/subscribing/sub-lowlands-l.html>. * Please use
onlyPlain Text format, not Rich Text (HTML) or any other   type of format,
inyour
======