LL-L "Grammar" 2003.02.06 (04) [S]

Lowlands-L admin at lowlands-l.net
Thu Feb 6 16:13:34 UTC 2003

 L O W L A N D S - L * 06.FEB.2003 (04) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
 http://www.lowlands-l.net * admin at lowlands-l.net * Encoding: Unicode UTF-8
 Posting Address: lowlands-l at listserv.linguistlist.org

From: John M. Tait <jmtait at wirhoose.co.uk>
Subject: LL-L "Grammar" 2003.02.04 (11) [S]

Andy wrate:

>Thir is aither a pronoon ar adjective.
>
>1. Pron pl. o this = 'these'. Obsolete in N.
>'Thir is' cam tae be 'thirs' whan uised predicatively poss.
>Whan 'thir' is uised absolute athoot a noon follaein it for ordinar becomes
>'thirs', (Tho wad spellin thir's no mak mair sense?)
>Examplars fae the SND - Wi the spellin redd;-).
>
>Thirs is mine. (hou it wis in SND). Thay're grand braws, thir that we hae
>gotten. Tod Lowrie says thir's kittle times for... Thir's ma best Sawbath
>breeks.
>Thir's no the bogles. (wis spelt thir's in SND)
>
>2. Adj. These
>
>Frequent in 18t C legal uiss Thir Presents = 'the present document' e.g.
>Provideing allwayes that thir presents do no wayes prejudge the said burgh
>of Dumbarton.
>
>Thir launds tae be sauld...
>Thir breeks o mine...
>The laird thare bocht aw thir beasts fae me.
>But aw thir things...
>Thir braes haed seen unco sichts...
>
>Thae pron. adj. Pl o that = those
>
>Thae o thaim that haed...
>An thae's but borraed buits...
>Wi thochts like thae...
>
>Adj. thae = those (In N. pl. for ordinar no sindert fae the singular)
>
>Hou bi thae faes we are unduin.
>Thae curst horse-leeches o the excise.
>Claiverin aboot thae auld-warld stories.
>The tears run doun ower thae auld wizzent cheeks.

Frae the examples ye gie here, I wad say the'r twa aesy reuls at coud be
extrapolatit for expository Scots (gin the war onie ettle ti mak up sic a
thing):

1. _Thir_ an _thae_ is follaed bi the singular verb. The logical wey ti
extrapolate this for expository Scots wad be: _thir is_ an _thae is_, like
Lorimer (maistly) dis.

2. Thir an Thae can be uised wi'oot a follaein noun, the same as English
'thers' an 'those'.

It'll dae me, oniewey!

Lorimer disna seem ti be fairly consistent here. A wee scance throu his
version gies:

'Thir is the men at fallows divisive courses' (Jude, p. 418 - scunner at he
disna uise verse numbers).

'Thir men is walls wantin the watter' (2 Pet 2, p. 407)

But:

''Sin thir things ar ti gang ti wrack that gate...' (2 Pet 3, p. 408). This
ane is completely inconsistent wi his normal practics, tho, cause the 'ar'
is follaein a noun (things). In ither words, this uiss is _orra_ in compare
wi his _normal_ uiss! (Or orra in compare wi his orra uiss, gin we war
speakin 'Scots'.)

An wi'oot a follaein noun:

'Thir aa died, as they hed lived' (Heb. 11. p. 386, diacritics hippit.)

John M. Tait.

http://www.wirhoose.co.uk