LL-L "Etymology" 2003.06.10 (05) [LS]

Lowlands-L sassisch at yahoo.com
Tue Jun 10 17:48:14 UTC 2003

L O W L A N D S - L * 10.JUN.2003 (05) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
http://www.lowlands-l.net * sassisch at yahoo.com
Rules & Guidelines: http://www.lowlands-l.net/rules.htm
Posting Address: lowlands-l at listserv.linguistlist.org

From: Holger Weigelt <platt at holger-weigelt.de>
Subject: "Etymology"

> From: Friedrich-Wilhelm Neumann <Friedrich-Wilhelm.Neumann at epost.de>
> Subject: Ethymology
>
> Leeve Leeglanners, Ron,
>
> is man jüstemang 'n poor Minüden her, door heff ick inn 'n Mail dennen
> "Oorlog" (UG: "Krieg"; E: "war") bruukt.
>
> Doorbie is mi infullen: dat wöör ein' von de eirsten Wöör, de ick opp LL-L
> kennen leihrt heff.
> Ick wull mii tau klauk un wies mooken, heff mien Mentors froogt- keein
> Deubel wüss 't door watt mit antaufangen.
> Dee Einkelte wöör Holger >platt at Holger.Weigelt.de<, dei mi tau vertell' n
> [...]
Moin, Fiete !
Is al 'n häiel set her, dat Du dit fróegt hest man ik heb 'n büelt fan d
äi

LL-L-mails näit lesen kunt um dat d'r tau min tid was. Nu, dat ik luer
wat
ik no âl näit tau säin kregen heb, fien ik dit ok un wil Di dor tau man net
eben fertellen, dat wi in 't ostfräisk plat dat word "oerig" kennen man
dat
het 'n häil anner bedüüden as Du dat binöymst (ik heb dor ok al 'n anner
mól
wat tau sgreven). Ues "oerig" is _moj_, wat, wat wel blîd mókt. Dor gift
't
ok 'n hofdword tau: "oerigkaid".
- Dat let so moj, dat is di 'n oerigkaid. -
Enkelt lüü nütsen ok dat word "oerig" mit 'n bidüüden fan (düütsk)
_sonderbar, eigenartig_.
Ik lööw, föör däi "orlog" koment wi dor näit mit kloer. Mag wesen, dat het
wat mit _ower_ tau daun un ik denk dor is ok 'n band mit dat engels
_war_ ?
Dat _log_ herinnert mi um ues word "laug" wat _dörp_ bidüd man ik lööw n
äit,
dat dat wat mitnanner tau daun het. Erder kun dat mit _läegen_ tau daun
hebben un dan was dat: wat wor ower läegen. Dan komen wi sosorterg bi dat
sülwerg bidüüden as 't düütsk: 'n kuntraj _mit Krieg überziehen_.
Kumpelment
Holger