LL-L "Language use" 2003.05.08 (05) [D/E/LS]

Lowlands-L sassisch at yahoo.com
Thu May 8 19:16:50 UTC 2003

L O W L A N D S - L * 08.MAY.2003 (05) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
http://www.lowlands-l.net * sassisch at yahoo.com
Rules & Guidelines: http://www.lowlands-l.net/rules.htm
Posting Address: lowlands-l at listserv.linguistlist.org

From: Ruud Harmsen <rh at rudhar.com>
Subject: LL-L "Language use" 2003.05.08 (03) [D]

10:31 8-5-2003 -0700, Lowlands-L:
>From: Ansgar Fehnker <ansgar at ece.cmu.edu>
>Het beperkte gebruik van de laaglandse talen in dit forum, valt volgens
>mij ook te wijten aan het feit dat er vrij veel technische discussie
>zijn. En die voer toch het liefst in het Engels.

Ik ook vaak, maar ook in het Nederlands gaat dat toch ook  prima.
Laatst nog bijna een uur tijd met een helpdesk aan de telefoon
gehangen (en prima geholpen, voor de verandering), over een zeer
technisch onderwerp, (ADSL-modem, Windows netwerk, pingen, regedit,
zulke dingen), en hoewel er zeker wat Engelse termen vallen, gaat
zo'n discussie toch helemaal in het Nederlands. Spontaan, van beide
kanten.

--
Ruud Harmsen  http://rudhar.com/index/whatsnew.htm  23 april 2003