LL-L "Grammar" 2004.09.29 (10) [A/E]

Lowlands-L lowlands-l at lowlands-l.net
Wed Sep 29 23:20:26 UTC 2004

L O W L A N D S - L * 29.SEP.2004 (10) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
http://www.lowlands-l.net * lowlands-l at lowlands-l.net

From: Elsie Zinsser <ezinsser at icon.co.za>
Subject: LL-L "Grammar" 2004.09.29 (04) [A/D/E]

Haai almal,

Dankie, Mark vir jou verheldering op Ron se vrae.

Nog 'n paar punte:

>Loop, Ron, is heel breër 'n konsep as maar net 'run' of 'hurry up &---

Ja, soos in "go", of soos Mark se^:

>'Beweeg, roer, gaan'

>>Loop ga sit.
>>Ga loop sit.

>Sit: Do!

Or: /Go and go sit/

> > Loop ry nou!  [also in Johannesburg]
>Get going! (nie noodwendig 'n reis nie, maar enige tog, en met of sonder 'n
>tuig).

Also: "Toe, kry jou ry! (Get yourself going/off)

> > Ons gaan nou loop ry dorp toe.
>We shall now proceed townwards.

/We are going to go now to town/

> > Loop gaan lê.
> > Gaan loop lê nou!
Lie! (soos aan 'n hond gerig).

Both could also be directed to a child hanging around
and not going to bed. (Such as on the last evening of school holidays)

> > Kinders, gaan loop haal die eiers uit die neste.
Kids, go now, & fetch the eggs out of the nests.

> > Wat loop sit jy nou hier op my skoon lakens?
How dare you sit on my clean sheets?

Yes: How dare you go sit on my clean sheets?

> > Wat sit loop julle nou soontoe? Ons kon mos die kar gevat het!
Why must you walk thither? We could simply have gone by car!

> Does _loop_ here imply unexpected, unseemly or prohibited action?

No; coupled with 'sit' - instituted - in this context, it implies an action
carried out.

Here, I think "sit" implies inaction. i.e. slowing down the process of
moving
as "loop" denotes action which might be wrongful, as in:

Wat loop neuk jy met die kuikens? - Why do you bother the chicks?

> Wat kom julle so stadig hier aangesit?

Why must you hang around all the time? (Hierdie 'aangesit' is nader aan
'beset' in betekenis, - 'Besieged'.

"Aangesit" here means here 'to arrive'. It means dawdling rather than
getting
there on time.

Groete,
Elsie Zinsser