LL-L "Terminology" 2006.04.30 (07) [A/D]

Lowlands-L lowlands-l at lowlands-l.net
Sun Apr 30 22:57:20 UTC 2006

http://www.lowlands-l.net * lowlands-l at lowlands-l.net
Commands ("signoff lowlands-l" etc.): listserv at listserv.net

   L O W L A N D S - L * 30 April 2006 * Volume 07

From: Elsie Zinsser <ezinsser at icon.co.za>
Subject: LL-L "Terminology" 2006.04.30 (06) [A/D]

Dag almal,

Ingmar, jou pos waar jy na "Afrikaander" verwys het, is in Engels geskryf en
dus nie
relevant in terme van die benaming in die Nederlandse taal nie.

Jou inligting is ook misplaas en foutief: Ek is wel 'n Afrikaner omdat ek
Afrikaans praat
en as 'n wit persoon geklassifiseer was, maar ek is beslis nie 'n "Boer"
nie.

As jy my 'n "Boer" noem, is dit vir my dieselfde soos om 'n Duitser 'n "Hun"
te noem of 'n
Engelsman 'n "Limey" of "Pommy", so wees dus baie versigtig met jou
vooroordele
en wanopvattings. Verskeie Boere sal ook erg ontsteld wees as jy hulle
"Afrikaners" sou
noem!

Dit mag jou ook interesseer dat die term "Afrikaander" outyds is en net in
Europa en in
oningeligte bronne gebruiklik is.

Elsie Zinsser
From: Ingmar Roerdinkholder <ingmar.roerdinkholder at WORLDONLINE.NL>
Subject: LL-L "Language use" 2006.04.30 (02) [A/D/E]

Dag allemaal,

Elsie, in het Nederlands is een Afrikaander een mens, in de gelijke
betekenis als Afrikaner, namelijk een blanke Zuid-Afrikaan die het
Afrikaans spreekt, een Boer dus, en ook het daarbij behorende bijvoeg-
lijk naamwoord; voorbeeld:
De heer Botha is een Afrikaander die in de Afrikaander taal spreekt over
het Afrikaander volk in de Zuid-Afrikaanse republiek.

De naam "Afrikaander" voor koeien of schapen is hier niet in gebruik.
Ik bedoel maar: ik hoop niemand te beledigen want de subtiliteiten en
gevoeligheden op dit gebied zijn bij mij volkomen onbekend. "Afrikaander"
is in NL gewoon synoniem met "Afrikaner".

----------

From: R. F. Hahn <sassisch at yahoo.com>
Subject: Terminology

Haai, Elsie!

Ek hoop jy en almal geniet die lange naweek (alhoewel hierdie maandag in die
VSA nie 'n vakansiedag is ... begryplikerwyse ...  ;-) ).  (Maar dit sal 'n
dag van massaproteste teen voorgestelde immigrasiewette word. ¡Abrochemos
los cinturones!)

Elsie, vertel ons asseblief die behoorlike name (in Afrikaans en in Engels)
vir Suid-Afrikaners wat met Afrikaans as hul eerste taal opgegroei het.  Is
"Afrikaners" altyd korrek?

Dankie vooruit!

From: Rikus Kiers <kiersbv at tiscali.nl>

Afrikaan of Afrikaander

Since I followed my basic education at basic school in Drenthe and ever
after in the rest of the Netherlands an "Afrikaander" is someone who speaks
a language which is clearly derived from mainly Dutch, some German influence
and a wee little French. It is almost only spoken by originally
Dutchspeaking people. It is in  strong difference with English speaking
people in South -Africa. The history in South-Africa has an upper- and an
underdog position in the local population. I doubt if they are unified in
who is upper and who is lower.
Am I mistoken or wrong educated?

Vriendelijke groeten,
Rikus Kiers