LL-L 'News' 2006.07.11 (10) [D]

Lowlands-L lowlands-l at lowlands-l.net
Wed Jul 12 14:22:06 UTC 2006

http://www.lowlands-l.net * lowlands-l at lowlands-l.net
Commands ("signoff lowlands-l" etc.): listserv at listserv.net

L O W L A N D S - L * 12 July 2006 * Volume 01

From: 'Marcel Bas' <roepstem at hotmail.com>
Subject: LL-L 'News' 2006.07.11 (02) [D/German]

Dag Karl-Heinz,

Ja, Johannes Heesters is overdreven populair in Duitsland en Oostenrijk. In
Nederland kent bijna niemand hem meer. Enkel nog mensen die ouder zijn dan
vijftig (waarom ken ik hem dan?), en mensen met het geheugen van een olifant.

Inderdaad, hij geldt, vervelend gezegd, als collaborateur, zeker onder de
generatie die de Tweede Wereldoorlog heeft meegemaakt. Hij is gewoon erg
interessant omdat hij het levende voorbeeld is van een wereld die allang
verdwenen is.

Gelukkig hebben we nog Marijke Amado en Linda de Mol met het Duitse taalgebied
gemeen. Ook hoor ik nog vaak op de Zwitserse omroep DRS Corry Brokken zingen in
het Nederlands! Dat is bijzonder, omdat het me lijkt dat de meeste Duitstaligen
niet weten wat ze zegt.

Overigens is er een toename in belangstelling voor Duitse muziek waar te nemen in
Nederland. Vooral van de generatie van Rex Gildo en Roy Black. Het zal wel met
een camp-cultuur te maken hebben.

Daaag,

Marcel.