LL-L 'Morphology' 2006.07.26 (06) [A/E]

Lowlands-L lowlands-l at lowlands-l.net
Wed Jul 26 17:04:04 UTC 2006

http://www.lowlands-l.net * lowlands-l at lowlands-l.net
Commands ("signoff lowlands-l" etc.): listserv at listserv.net

L O W L A N D S - L * 26 July 2006 * Volume 06

From: Leslie Decker <leslie at familydecker.org>
Subject: LL-L 'Morphology' 2006.07.26 (01) [A/E]

>I can think of one example of this in English. When trying to wake someone
up, especially a small child, some people say, "Wakey, wakey!"

>Kevin Caldwell

You can also talk about 'going sleepy-bye' or something similar. The
only reason why this example comes to mind is because of the Czech verb
'spinkat', which is the 'diminutive' form of 'spát'--'to sleep.' My
students frequently asked me if there was an English equivalent of this
verb, and 'sleepy-bye' was the best I could come up with. :-)

Leslie

----------

From: R. F. Hahn <sassisch at yahoo.com>
Subject: Morphology

Kevin, Leslie, all,

I wonder if "wakey" and "sleepy-bye" aren't really nouns.  Consider also baby
talk for dogs, such as "walky" and "walkies."  "We're going walkies" seems a bit
like "we're going for a walk," "we're getting yummies," "we're going beddy-bye,"
"we're going splashies at the lake," "we love jumpies, don't we?" etc.

From: 'Elsie Zinsser' <ezinsser at icon.co.za>

Haai almal,

Ria, ek het nie gesê dat die gebruik van die werkwoordverkleinvorme soos
'slapies' en 'liefie'
algemene gebruiksvorme is nie, maar slegs as voorbeelde vir Vlad aangebied.

Dit is wel so dat die vorme wel in Afrikaans voorkom, hetsy in poëtiese
gebruik, of wanneer
mens lieftalligerwys met klein kindertjies praat, en natuurlik as
streekstaalvorm, soos wat
mens baie wyd in die Karoo en Oranjerivier Afrikaans vind.

Groete,
Elsie Zinsser

***
From: 'Ria Noome' <ria.noome at deneloptronics.co.za>
Subject: LL-L 'Morphology' 2006.07.25 (08) [A/E]

Elsie
Weet jy ek dink die onderstaande sinne is maar n persoonlike manier van
praat dis
nie die algemene gebruik van Afrikaans nie. Jy kry mense wat lief is vir die
"tjie" en "kie" agter sekere woorde soos "Jy is n sterretjie" ag ou "liefie"
ens,
dit klink vir my baie soetsappig maar dis net n manier van praat vir sekere
mense
definitief nie en beslis nie die algemene man op straat wat so praat nie glo
my.
ria

Gaan werkies nou maar, die dag is nog lank.
Slapie my kindjie, slaapies maar sag. (from a lullaby/poem)
Liefie die kat later en gaan bad nou eers.