LL-L "Folklore" 2007.08.05 (04) [LS]

Lowlands-L List lowlands.list at gmail.com
Mon Aug 6 00:10:18 UTC 2007

L O W L A N D S - L  -  05 August 2007 - Volume 04

From: Arend Victorie <victorie.a at home.nl>
Subject: LL-L "Folklore" 2007.08.05 (03) [E/LS]

Moi Reinhard,

Wat aj hieronder verklaord lek mij hiel dudelijk.

Mar in mien woordenboek van vrumde woorden stiet 't woord
*Sater-Latijn,Satyr-Grieks,Saturos
= de bosgod. Niet te verwarren met Romeinse Faunus of Pan, veld of bosgod,
figuurlijke betekenis, geile oude man. *'t Schient mij, dat Satyr en
Faunus/Pan twei verschillende bosgoden bint. Dat zij beidend wel ies ondeugd
uuthaalt en seksueel zich nogal ies laot gelden is veur hun mooi
mit-eneumen. Mar volgens 't woordenboek bint 't twei verschillende
verschieningen in de oldheid. En kuj ze niet aover iene kamme scheern.
----------

From: R. F. Hahn <sassisch at yahoo.com>
Subject: Folklore

Moyen, Arend!

Ik meyn nich de enkeltheyden man dey konsepten vun düsse olde Euraassche
folkloor.

Dey satyren vun Grekenland weyren toueyrst dey kanuten, dey kumpanen vun Pan
un Dionysos (Διώνυσος, vaken ook dey Sileni). Touminst in dey öldere
mythology harren sey ook hoyrn (www.theoi.com/Gallery/K12.6.html).

Satyren weyren nich altouhoup old. Sey haren dey drey mans-stadien: jungens,
mansluyd' (www.theoi.com/Gallery/Z1.7.html) un olde.  Dey jungen harren
vaken lütte hournknubben an d'n vörkop, dey olden heyl lange (ook lange
baarden), jüst as by dey bök. Sey representeyren d'n mansminsch syn beystige
natuur, syn "wellustigheid", as deed' 't ook Pan, dey Faun, jüm er baas, dey
ewig junge verleyder. Düsse aard figuur is schynts ölder as dey Greeksche
litteratuur. Wy dout er in 'n barg rebeyden [gebieden] vun Eurasien vinden,
besünners in Europa un Sibirien, ja, ook in Afrika, waarneem wy
jager-figuren mit hoyrn un phalloi vindt.

Na myn dinken gayt dat allens up eyn born trüg, ook dey Duyvel as bok mang
Christen, as "dat beyst," wat dey "nich-vrame," beystige mansnatuur
representeyrt, "d'n verleyder vun dey sünners".

Groytens,