LL-L "Language varieties" 2008.02.22 (03) [B]

Fri Feb 22 18:56:51 UTC 2008

L O W L A N D S - L  - 22 February 2008 - Volume 03
Please set the encoding mode to Unicode (UTF-8).
If viewing this in a web browser, please click on
the html toggle at the bottom of the archived page.

From: Luc Hellinckx <luc.hellinckx at gmail.com>
Subject: LL-L "Language varieties"

Joow den Dirrek!

Ge schreef gaa:

> [...]

Ik docht da vallende twiëklaenke twiëklaenke woare gelàk "éj" en "aw",
staëgende twiëklaenke "jé", "wó" en da "ië", "oeë" iërder "centrerende
diftonge" genoemd* wiere?

Ge koejnt gelaëk émme. 'k Ém "falling diphtongs" gewoeën gebezigd mé da de
Ron dat oek zaa (zonner vööl ba náá te paaze). Aëgelök mé da'k majndnn da
daa pee toch vööl miër over fonologie wist as-ökik ;-) .

Tussen okskes, volgens Schönfeld per exempel en dèè manne van de
"Geschiedenis van het Nederlands", és "oeë" en "ië" d'ailleurs ginnen échten
diftong.

*of zò 'k beter kunne zegge "g'iëte"? Oangezien dad in oorsproenkelàk
Broabans "noemen" "heten" schènt te zaën... et oemgekiërde van (en mss. oek
de verkleëring veur?) et modaern Zoëdelàk verschaënsel "ik noem Diederik".
Bà Wannes van de velde noem(/iët) et nog "wanniër 'k neem et middagmoal dad
*iëte *ze 'déjeunere'; en as 'k maëne schuld betoal dad *iëte *z'
'aquitere'" enzoevaëjer. *[lieke "A la façon de barbarie"]*
**Oek d' aa *gelaëkenis van de verlore zeung *ee "'K en ben nie' mer wærd
da' ge m' oewe zeun *ieët*" en zelfs " 'k em äl gedoan da' ge me *gieëten *et"
(wa dad ongs doe denke òn de Germoanse/Aad-Engelse betiëkenis van
"commandere")
Wa zee de Luc ierover, "noeme" as "noemen" en "iëte" as "heten", of "iëte"
in alletwië de betiëkenisse? (in traditioneel Broabans/Merchtems) Ik neem
oan da de jeugd in et Merchtemse tegewoordeg oek iërder "noeme" in alletwië
de betiëkenisse gebroëkt làk in de rest van et modaern Verkoavelingsvlòms?

Ie baj ons in 't Zoëdwéste van de provinse ém ök al ze lèève "noeme(n)" vö
"noemen" (actief) en "oeëte(n)" vö "heten" (passief) goeëd:

"Ik oeët Luc, máá mag ök aa Dirrek noeme Diederik?"

"Noeme" vö alle twië de betiëkenisse kom miër en miër op, surtoe ba de
joenkaëd. 't Aat woot "oeëten" wöt oek stillekesáán "iëten".
Vö wa'd in godsnáám "heten > (h)oten", zaa'k mé den béste wil van de weild
ni koejne zéggen. Homoniemenvrees?

Aafd a snugger! ;-)

Luc Hellinckx