LL-L "Language politics" 2008.02.25 (04) [D]

Mon Feb 25 20:56:20 UTC 2008

L O W L A N D S - L  - 25 February 2008 - Volume 04
Please set the encoding mode to Unicode (UTF-8).
If viewing this in a web browser, please click on
the html toggle at the bottom of the archived page.

From: denis dujardin <dujardin at telenet.be>
Subject: LL-L "Language politics" 2008.02.25 (03) [D]

Roland,
Ik ben het volledig met U eens. Best ook het Gravensteenmanifest
ondertekenen.

Met vriendelijke groet

Denis Dujardin
Op 25-feb-08, om 21:30 heeft Lowlands-L List het volgende geschreven:

From: Roland Desnerck <desnerck.roland at skynet.be>
Subject: LL-L "Language politics" 2008.02.24 (04) [E]

Beste Denis en alle Lowlanders,

Ik kon het niet beter zeggen. Ik kon er wel van alles aan toevoegen. zo het
gehele hoofdstuk over de randgemeenten rond Brussel. Zo de arrogantie van
Maingain en het FDF (het front der franstaligen)
Ik heb Franstaligen gekend in Oostende die na veertig jaar hier wonen nog
geen enkel woord Nederlands (noch Oostends) spraken. Ik heb hier en daar ook
wel enkele anderen gekend! Maar de talrijke Vlamingen in Walenland zijn wel
Franstaligen geworden!
En wat de USA-politiek betreft - en dat land is toch de "politieagent" van
de wereld: waarom Kosovo (meteen) erkennen en Palestina (nog?) niet, waarom
overal de democratie verdedigen en zulke goede vriendjes zijn met
Saoedie-Arabië, waarom de inval in Koeweit verwerpen en zelf in Grenada
binnenvallen, waarom het hebben over de verkrachting van de mensenrechten in
Cuba en zelf een Guantanamo koesteren? Waarom geen Koerdistan, geen
Baskenland? Enzovoort.
Vanwaar die twee maten en gewichten? Och ik weet het wel:
geld dat dom is,
maakt recht dat krom is!

Een Oostendenaar die meer houdt van Jef de bakker en Louis de slager dan van
Bush en Poetin.

Roland Desnerck

*Denis Dujardin*
*Omgevingen*
*www.denisdujardin.be*
*0475723159*

From: R. F. Hahn <sassisch at yahoo.com>
Subject: Language politics

Ik neem aan dat niet iedereen op de lijst vertrouwd is met het
Gravensteenmanifest. Het is hier te vinden:

http://www.gravensteengroep.org/manifest.php

Groeten,