LL-L "Travel" 2010.09.08 (01) [EN-NL]

Wed Sep 8 17:36:44 UTC 2010

*L O W L A N D S - L - 08 September 2010 - Volume 01
*lowlands.list at gmail.com - http://lowlands-l.net/
Posting: lowlands-l at listserv.linguistlist.org

From: Joachim <Osnabryg+Lowlands at googlemail.com<Osnabryg%2BLowlands at googlemail.com>

Subject: LL-L "Travels" 2010.09.08 [01] [NL]

Beste Laaglanders (bepaaldelijk in België en Nederland),

*- This is a personal holidays concern, which if ever is relevant only for
our Netherland and Belgian compagnons. Sorry for annoyance. Not necessary
for all others to read further. -
*
Dit is een persoonlijk vraag/verzoek , die indien dan al alleen voor
LL-maten in Nederland/België van belang kan zijn. - Mijn excuses voor de
overlast.

Om eindelijk de west- en zuid-westelijke deel van mijne Laaglandse heimat
meer te kennen en om in de hedendaagse standaardtaal van het
Nederfrankisch-Saksisch taalgebied (het Alg. Besch. NL) te vlotten ben ik
van plan, *drie weken in de Lage Landen met fiets- en vaartochten te
slijten.*

*Wie van jou gereed en belangstellend is met mij en ontmoeting te hebben,
zou me graag en persoonlijk e-mail toesturen*, opdat wij wellicht wat
afmaken kunnen. - Tijdens de middelbare week (26 september - 2 october - en
evt. volgens 7 october, dan op de weg van Gent naar de Duitse grens) zou ik
ook hulp kunnen hoeven bij het zoeken naar  en goedkope
overnachtingsmogelijkheid.

Het *raamwerk van mijne reis* is:

   - 18 - 25 september fiets- en vaartocht (hotelschip) Gent - Brugge -
   Dendermonde - Antwerpen (20/21-09) - Gouda - Amsterdam (door Belgian
   Biking),
   - weekend *25/26 september Amsterdam* (overnachting bij "vrienden op de
   fiets" al versorgd),
   - volgende week *(26/27-09 tot 2 october) met fiets van A'dam naar Gent*,
   maar route en (slaap-)plaatsen nog open - die moet ik nog plannen.
   - 2-7 Oktober: *fietstrektocht in Oost-Vlaanderen* (Gent - Temse/Bornem -
   Geraardsbergen - Kluisbergen - Gent). Door Fietsvakantiewinkel.nl, hotels
   geboekt.
   - Vanaf 7 Oktober per trein direct of met één, twee onderbrekingen,
   indien en afspraakje eruit blijkt van Gent naar Berlijn. Terug in Berlijn
   10/11 oktober, het laatste.

Ik zou blij zijn reacties erop per PM uit de Lage Landen te krijgen …
Met echt-westfœlsken »Goutgaun!«

 joachim

--

Kreimer-de Fries