LL-L "Lexicon" 2011.05.30 (03) [DE-NDS]

Tue May 31 01:24:48 UTC 2011

L O W L A N D S - L - 30 May 2011 - Volume 03
Posting: lowlands-l at listserv.linguistlist.org

From: Hannelore Hinz <hannehinz at t-online.de> <hannehinz at t-online.de>
Subject: LL-L "Lexicon" 2011.05.29 (04) [EN]

Hallo all' Lowlanners.

Ick heff poormal ansett', un mi ümmer wedder mit dit "Subject" befat'.

Bi dat Wuurd "dadurch" geiht dat woll mihr üm ein  *örtlich Saak.

I'm pretty tired, so I won't join you. That's why I'II stay home.

*Ich bin ziemlich müde, also werde ich nicht mitmachen. Das ist warum ich zu
Hause bleiben will.
*
Ick bün all tämlich mäud, kann wägen dat nich mitmaken, dorüm will ick tau
Huus bliewen.
Kann wägen tämlich Mäudsien nich mitmaken un dorüm bliew ick tau Huus.
*
*deshalb, deswegen*: dorüm, dor wägen, wägen dat,

*wägen *Präp. Adv. Konj. *1. *wegen, kausal: *dat *(Schiffsfleisch)  *is
wägen Solt nich to geneiten;
wägen dessen *deswegen; *wegen den Dag oewerst un wegen dei Stunn weit kein
ein Bescheid*;
*2. *in Verbindung mit anderen Präp. *a. *kausal und final: *wägen . . .
halwer; dörch . . . wägen: dörch Water wägen is dat *(der Untergang Rethras)
*kamen; üm . . . wägen: he is üm Rägen wägen ünnerkrapen;  üm di sülm wegen
möst du dat don; von wägen: *'dat eine grote duere tydt unde hungers nodt .
. . ys yngevallen *van wegen *langen unde velem regende'; *van wägen dat
Geld wull ick mit di spräken; dat Lock in 'n Stall* *is* *von wägen 'n bäten
Luft schöpfen; von . . . wägen: he is von Amts wägen nah Grabow gahn  *um
zum Amt zu gehen.
*3. *Adv. in der Verbindung *von wägen *dafür, darum, deshalb. *4. *Konj.
denn: *wägen se hebben Geld funnen; *mit *von: von wägen ick will dor Roggen
up seigen*; weil: *dit is, wegen wi kein Brot nich mitnahmen hebben.
*Zss.: *aller-, anners-, anner-, derent-, der-, dessent-, des-, minet-,
öllerswägen(s)*. - Mnd. *wegen(e).*
Lit.: Wossidlo/Teuchert (*Vunwägen dat ji mi glöwt, gäw ick von
ditwägen *Wossidlo/Teuchert
*an.*

Hartlich so as ümmer.

listserv at listserv.linguistlist.org or lowlands.list at gmail.com