[Lowlands-l] Why do I not receive anymore your mails ?

Lowlands Languages & Cultures lowlands-l at listserv.linguistlist.org
Fri Jun 12 06:23:30 UTC 2015

08:01 12-06-15, Lowlands Languages & Cultures:
>Echt ja? Duiven moet in die tijd een klein, in zichzelf gekeerd
>dorpje zijn geweest, tegenwoordig heeft het 26.000 inwoners van
>wie de meesten uit Arnhem, de omgeving en heel Nederland.

Toen ik er woonde, was het half zo groot als nu: alles ten
zuidwesten van de spoorlijn was nog niet gebouwd. Maar ik
herinner me het dorp ook van de zeventiger jaren, toen ik in
Zevenaar woonde maar in Arnhem op school zat. Dan kwam ik er dus
langs als ik op de fiets ging. Toen was het nog echt een kerk en
een paar huizen daaromheen, meer niet.

Meestal ging ik met de trein (die toen nog geen station in Duiven
had, of beter: niet meer), ook wel eens met de bus, die soms over
Groessen reed. Bij waar nu nog steeds de Rabobank zit (Dorth tot
Medlerlaan, heet dat zo?), dook die dan vrijwel meteen de
weilanden in. Zo landelijk was het toen nog.

--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com