LL-L: "Phonetics" [S] LOWLANDS-L, 28.SEP.1999 (02)

Lowlands-L Administrator sassisch at yahoo.com
Tue Sep 28 22:22:47 UTC 1999

 L O W L A N D S - L * 28.SEP.1999 (01) * ISSN 1089-5582 * LCSN 96-4226

From: Andrew Eagle [K27 at compuserve.com]
Subject: Phonetics [S]

A wrat:

>>One symbol I have come across doesn't seem to be on my IPA chart. Maybe
its
>>no longer used.
>>It looks like an undotted small 'i' written in 'joined-up-writing'.
>>
>>It is appartantly a Caithness Scots pronunciation of <ee> usually /i(:)/.
>>The sound apparently also occurs in some varieties of Insular Scots in
>>words like 'pit'.

John wrat:

>Div ye ken whit kynds o Insular Scots? In Shetlandic, 'pit' is sayed wi a
>soond awfu like the 'shewa' soond - i.e. mair open nor [I] in SSE 'pit'.
>Words wi <ae>, like 'paet' haes a soond mair like the [I] soond.
Houaniver,
>this aa chynges afore vyced consonants.

The wittins anent whit A wrat abuin comes fae The Edinburgh History,
Chaipter Elieven bi Paul Johnston 'Regional Variation'. blads 433ff.

The 'i' A descrieve is for ordinar in wirds o the 'Bit' cless. Descendit
fae aulder Scots 'i' as descrieved abuin.

The beuk says that insular Scots haes a 'split-BIT pattern' ane is [epsilon
wi twa wee dots abuin hit] tae [e wi twa wee dots abuin hit] 'short' in aa
poseitions.
The tither is [Rams Horns wi twa wee dots abuin hit]. Maist mainland
Shetland byleids(includin Lerwick) haes it afore baith labials an velars,
but the tither byleids haes it alanerlie afore labials, wi velars bein a
raisin environ, haein 'i' as descrievit abuin.

>>IPA 326 'Reversed Epsilon' Also occurs in Insular Scots.

>Again, coud ye gie's onie ensamples? Is this whit's shawn bi [3] in SAMPA?

Ay.

In the 'BIT cless' "pill' an hill" in Shetland. North Ronaldsay haes this
in the 'BET cless'.

>IPA  313 `Reversed Cursive A' An Insular Scots pronunciation of <oa> as in
>'coat'. Also an Ulster Scots (County Down) rendering of <au>.

In Shetlandic, 'coat' is said mair or less like 'cot' in Scots. Is this
character no the same ane at's shawn bi [Q] in SAMPA? Tho I wad hae thocht
the soond in Shetlandic <cot>=<coat> wis mair like [O] - i.e. no as open as
[Q].

A'm no shuir aboot the [Q]. A aye tak it tae be lik the Lowden
pronunciation o <au> in haund etc.
Tho is maun be gey an naur tae the [Lowercase cursive A] akis some
transcripts A'v seen haes [Q] ithers [Lowercase Cursive A].

Cf. the 'mon' in "Hoots mon the-nou" Mon = man.

Andy