LL-L: "Standardization" LOWLANDS-L, 27.AUG.2000 (06) [S]

Lowlands-L sassisch at yahoo.com
Sun Aug 27 20:20:54 UTC 2000

  L O W L A N D S - L * 27.AUG.2000 (06) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226

From: Colin Wilson [lcwilson at iee.org]
Subject: LL-L: "Standardization" LOWLANDS-L, 22.AUG.2000 (09) [S]

At 17:22 22/08/00 -0700, Andy Eagle wrate:
>Colin, as ye say the "written Scots in this book is intended as a vehicle
>for presenting
>and explaining the *spoken* material...", but shuirlie, wad spellins that
>pits ower the pronunciation the nou, no be mair better nor aulder spellins

>that disna? Speciallie whaur the weel-kent 'trans dialect' spellins lik
>beuk, teuk, heuk, deuk, leuk etc. daes this awfu weel.

John Tait wrate:

>I some think ye'r missin the pynt here, Colin. It's no juist at we dinna
>like the SNDA spellins - as gin personal preference wis aa at maitered -
>it's the fact at presentin spoken Scots is juist exactly whit thay dinna
>(canna? winna?) dae.

Andy and John's baith makkin guid pints here. John can bide assure't that
A'm nae missin the pint, an whit A wrate aboot him "nae likin" the
SNDA's weys o spellin wisna wi the norie that aw that maittert is
personal likes an dislikes. A ken fine that the maitter gangs faur
ayont that.

Ma ain feelin aboot the best wey tae spell Scots (an this is a
principle, nae a seistem) is that pittin ower the
pronoonciation is nae tap o the list o priorities. Thon wad
be a spellin seistem mair for *lairners* nor for *native speikers*:
the ettle o a spellin seistem for native speikers wad be tae gar
the readers recognise wirds, as easy as can be duin, that they
ken hoo tae pronoonce *awready* as pairt o their ain tongue.

A pit this tae the SNDA masel, twa year syne an mair, an A'll hing
a message fae me tae Iseabail MacLeod on tae the end o this, sae's
ye'll see whit A mean. A hope ye'll aw forgie ma ill-yuise o the
wird "screive": that wis afore A kent better.

A think in the hinner end, the problem is mainlie wi the SNDA. Ma
suggestion tae fowk lik Andy an John wad be tae involve themsels
in it mair: efter aw, it's a voluntarie associe an the heid-anes
is accoontable tae the members ilka year at the AGM. A canna dae
this masel, cause A dinna hae the theoretical grip o the haill
subject that they hae.

Colin Wilson.

[copy follas, o an e-mail o 22/02/98 fae me tae Iseabail MacLeod.
 The Scots is mine, the English is Iseabail MacLeod's fae an aerlier
 message.]