LL-L "Resources" 2005.08.15 (05) [D]

Lowlands-L lowlands-l at lowlands-l.net
Mon Aug 15 17:01:59 UTC 2005

L O W L A N D S - L * 15.AUG.2005 (05) * ISSN 189-5582 * LCSN 96-4226
http://www.lowlands-l.net * lowlands-l at lowlands-l.net
Commands ("signoff lowlands-l" etc.): listserv at listserv.net
S=Scots Sh=Shetlandic V=(West) Flemish Z=Zeelandic (Zeêuws)

From: B.W. Hietbrink <emoele at hotmail.com>
Subject: Nederlands

Beste Ron,

Vorige jaar ontdekte ik tot mijn verbazing een artiekel in julie tijdschrift
Lowlands over mij zelve... maar.... dat kan ik nergens meer terug vinden;
zelfs niet meer in de Biep van Amsterdam. Het heet: Engels is Nederlands en
het begint met William Caxton, 15e eeuw, die ons verteld dat toen Diets of
Dutch de eerste leverancier is van het Engels. Daar in geven jullie veel
veel voorbeelden in woorden van gelijke afstamming. Het tweede deel vervolgt
dat ook de Nederlanders van de 16e er van overtuigd zijn dat alle talen
eigelijk van het Diets afstammen. Daarin plotseling de regel... De
Amsterdamse duizenddichter hangt deze mening tot op de dag van vandaag nog
steeds aan.( Dat ben ik dus.) Als U op de naam Duizenddichter kijkt en zoekt
of... Berend Willem Hietbrink of... kwispelen met taal: dan vind u Op
yahoo,google etc vanzelf meer. Ik weet niet wie dit allemaal doen maar het
gaat geloof ik vanzelf. Zou ik U niet eens binnen afzienbare tijd eens
kunnen ontmoeten,spreken ? en mij deze artiekelen die ook in het Engels
vertaald, kunnen toe sturen via emoele=elektries-moelen. Ook zou ik graag
willen weten wie het schreef? Bij voorbaat Hartelijk dan en had ik graane
alles in het Nederlands.   Berend Willem Hietbrink.

---------

From: R. F. Hahn <lowlands-l at lowlands-l.net>
Subject: Resources

Beste Berend,

Het moet een vergissing of misverstand zijn. Ik heb het artikel niet
geschreven. Ons archief bevat dit artikel en het werd door Luc Vanbrabant
geschreven. Hier is het adres:
http://listserv.linguistlist.org/cgi-bin/wa?A2=ind0309D&L=lowlands-l&P=R1022

Groeten,