LL-L 'Anecdotes' 2007.02.12 (08) [E]

Lowlands-L List lowlands.list at gmail.com
Mon Feb 12 22:49:38 UTC 2007

 http://www.lowlands-l.net * lowlands.list at gmail.com

 Commands ("signoff lowlands-l" etc.): listserv at listserv.net

 Administration: lowlands.list at gmail.com or sassisch at yahoo.com

L O W L A N D S - L - 12 February 2007 - Volume 08

From: Sandy Fleming <sandy at fleimin.demon.co.uk>
Subject: LL-L 'Anecdotes' 2007.02.11 (02) [E/S]

Sorry, I forgot to do the glossary for this one...

> LAMMER-WINE
>
> This imaginary liquor (Amber wine) was esteemed a sort of elixir of
> immortality, and its virtues are celebrated in the following
> infallible recipe:
>
> Drink ae cowp o the lammer-wine,
>    An the tear is nae mair in your ee;
> An drink twae cowps o' the lammer-wine,
>    Nae dule nor pine ye'll dree.
>
> An drink three cowps o the lammer-wine,
>    Your mortal life's awa.
> An drink fowr cowps o' the lammerwine,
>    Ye'll turn a fairy sma'.
>
> An drink five cowps o the lammer-wine,
>    O joys ye've rowth an wale.
> An drink sax cowps o the lammer-wine,
>    Ye'll ring ower hill and dale.
>
> An drink seeven cowps o the lammer-wine,
>    Ye may dance on the milky way.
> An drink aucht cowps o the lammer-wine,
>    Ye may ride on the fire-flaught blae.
>
> An drink nine cowps o the lammer-wine,
>    Your end-day ye'll never see;
> An the nicht is gane, an the day has come
>    Will never set to thee.

lammer: amber
ae: one (when used as a qualifier)
cowp: usually used as a very, meaning "to capsize (something)", but here
being used in the sense of "cowp"ing drink back over the throat
nae mair: no more
ee: eye
twae: two (East Lothian dialect for "twa")
dule: unhappiness, sadness
dree: suffer, undergo
awa: away
fowr: four
sma': small
rowth: abundance
wale: choice
sax: six
ower: over
seeven: seven
aucht: eight
fire-flaucht: lightening stroke
blae: greyish-blue
nicht: night
gane: gone

Note the implied "that" (or "which"), very common in Scots:

"an the day has come [that] will never set to thee"