LL-L "Etymology" 2009.01.20 (03) [A/D/E]

Tue Jan 20 21:20:03 UTC 2009

L O W L A N D S - L - 20 January 2009 - Volume 01
Please set the encoding mode to Unicode (UTF-8).
If viewing this in a web browser, please click on
the html toggle at the bottom of the archived page
and switch your browser's character encoding to Unicode.

From: Elsie Zinsser <ezinsser at icon.co.za>
Subject: LL-L "Etymology" 2009.01.20 (02) [D/E]

Haai julle

Petrus, my Duitse woordeboek (Wahrig) sê dat die vorm

wel na die veelogige godheid verwys.

Een kyk ontketen 'n woedende geveg.

Elsie

From: ppvaneeden at ziggo.nl
Subject: Etimologie van Argwaan

Kan iemand my met die woord *Argwaan* help. Waar kom hierdie woord vandaan?
Was *Arg* 'n godheid? In die Griekse mitologie is Argus 'n bekende begrip.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argus_Panoptes Arg is verwant aan die PIE **arg
* (skitterende, blinkende, glansende).

Was Arg moontlik 'n Waanse godheid (Arg + Waan)? Vergelyk ook die woord *
argeloos* (sonder Arg). Die woord *arg* is verder verwant aan die Engelse
woorde *argent* en *argue* en ook aan *argument.*

Die woord *arend* is ook moontlik verwant aan die woord *arg* (of Argus)

Die Nederlandse uitdrukking: 'Met *argusogen* bekijken' is in Afrikaans 'Met
*arendsoë* bekyk' wat die verwantskap tussen *arend *en *argus* moontlik
bevestig.

Weet iemand hier meer van?

Groetjes,

Petrus van Eeden

From: Elsie Zinsser <ezinsser at icon.co.za>

Hi all,

Diederik, I've heard two forms in Afrikaans: weerluis / weeluis, depending
on the

dialectical area.

Elsie