LL-L "Language varieties" 2012.07.30 (01) [EN-NDS]

Lowlands-L lowlands.list at GMAIL.COM
Mon Jul 30 18:30:36 UTC 2012

 L O W L A N D S - L - 30 July 2012 - Volume 01
Posting: lowlands-l at listserv.linguistlist.org

From: Ingmar Roerdinkholder <roerd096 at PLANET.NL>
Subject: LL-L "Language varieties" 2012.07.29 (02) [EN-NDS]

Moi Dick,

goed wark weer! Dat lek inderdaod een hiele bulte op mien
Zuud-West-Dreintse versie.

Een paar kleine verschillegies die'k hebbe ontdekt:

ie zegt 'alleenig', wij 'allennig' (NL alleen)
ie zegt 'kinder', wij 'kiender' (NL kinderen)
ie zegt 'kump', wij 'komp' (NL komt)
ie zegt 'ons', wij 'oens' (NL ons)
ie zegt 'vleug', wij 'vlug' (NL vliegt)
ie zegt 'rugge', wij 'rogge' (NL rug)